ADU-TI MAI APROAPE CLIENTII CHEIE PRIN INTERFATA EDI (ELECTRONIC DATA INTERCHANGE)

Electronic Data InterchangeASiS ERP interfateaza cu sistemul EDI pentru a raspunde nevoilor de standardizare si uniformizare a schimburilor comerciale, in special cu marii retaileri care le solicita furnizorilor utilizarea acestui sistem.
EDI sau prescurtat Electronic Data Interchange (transfer electronic de date) faciliteaza comunicarea intre afaceri, cu precadere atunci cand printre clienti se afla lanturi mari de supermarketuri sau hyper-marketuri (IKA - International Key Accounts) precum: Metro, Selgros, Cora, Auchan, Lidl, Careffour, etc.

EDI inlocuieste metodele traditionale de comunicare a datelor dintre parteneri pe suport de hartie sau fax prin transmiterea unor fisiere de tip XML. Standardul de transmisie in cadrul EDI se aplica pentru comenzi de livrare, avize, rapoarte de stocuri, cataloage de produse sau facturi. Partea buna este ca sistemul EDI poate fi interfatat cu orice ERP si face legatura in mod automat intre doua sisteme informatice diferite.


De exemplu, de la un supermarket este transmisa electronic o comanda de livrare prin EDI, care se regaseste automat in ERP, fara ca ea sa mai necesite prelucrarea si operarea de catre un responsabil, pozitie cu pozitie. Schimbul de date s-a realizat fara vreo interventie umana si fara sa existe omisiuni sau greseli din partea personalului. Angajatii se pot concentra doar pe onorarea comenzii. Tot sub forma unui fisier electronic, dar in sens invers, se va transmite si factura in format EDI catre retailer atunci cand comanda a fost onorata. Acesta o va regasi importata in propriul sistem ERP.
Beneficiile utilizarii unei extensii standardizate sunt evidente si pot fi enumerate incepand cu reducerea timpilor de lucru, care altfel ar fi fost folositi pentru procesarea manuala a documentelor si terminand cu scaderea unor costuri operationale care se refera la: resursa umana, hartie, comunicatii, etc. Simultan, nu exista omisiuni sau erori in transmiterea datelor, iar procesul se concentreaza pe onorarea comenzilor si deci cresterea increderii intre parteneri.