CRM PENTRU MARKETING SI VANZARI

Un CRM pentru vanzari - marketing ofera transparenta asupra tuturor proceselor de interactiune cu clienti sau cu potentiali clienti. Acest modul impune reguli clare care pun in practica strategia de vanzari si marketing a companiei. Un CRM ajuta compania sa comunice pe aceeasi voce, prin oricare din angajatii sai si ii ajuta pe acestia sa beneficieze de acelasi set de informatii privind clientii sau prospectii companiei.

Cand e nevoie de implementarea unui modul CRM pentru marketing si vanzari?
Semnele ca ar fi nevoie de implementarea unui sistem CRM pentru activitatea de marketing si vanzari din cadrul companiei ar putea fi:
punctdorinta de retentie a clientilor existenti prin ofertarea de produse si servicii noi, personalizate. Este bine cunoscut faptul ca a retine un client genereaza costuri mult mai reduse fata de atragerea unui client nou. Clientii existenti sunt mai receptivi la produsele sau serviciile pe care i le-ai putea oferi, iar strategiile de fidelizare pot da rezultate uimitoare. Si mai mult de atat, un client multumit te poate recomanda mai departe altora, efortul de vanzare in acest caz fiind practic injumatatit.
punctexistenta unor informatii inexacte sau nestructurate despre clienti care ingreuneaza campaniile de marketing sau procesul de vanzare si ofera firmei o imagine lipsita de profesionalism. Cunoasterea clientului, a nevoilor sale si a momentului in care ar fi dispus sa isi aloce un buget pentru produsele sau serviciile tale nu pot fi informatii notate pe foi sau stocate doar in memoria agentilor de marketing sau a oamenilor de vanzari. Vanzarea nu e un proces aleatoriu si tocmai de aceea un CRM genereaza alerte, notificari si abordeaza sistematic procesul de vanzare bazandu-se pe informatiile dintr-o baza de date unitara.
punctscaderea numarului leadurilor de vanzare datorate in principal campaniilor de marketing ineficiente, a lipsei de actiune din partea agentilor de vanzari, etc
punctoportunitati pierdute si vanzari in descrestere. Un sistem CRM realizeaza un management eficient al oportunitatilor prin clasificarea lor si evidentierea celor cu grad ridicat de conversie in vanzari realizabile. Timpul petrecut cu oportunitati de calitate poate fi astfel directionat corect, fara a-l irosi urmarind potentiali clienti nehotarati.
punctlipsa de mobilizare a echipei de vanzari. Un CRM este un instrument pus la dispozitia managerilor pentru a analiza si imbunatati comportamentul de vanzare al echipelor de vanzare sau eficienta campaniilor de marketing. Un sistem CRM ajuta la depistarea rapida a momentului in care procesul de vanzare este abandonat.

Ce rezolva un CRM in cadrul activitatilor de marketing si vanzare?

In ceea ce priveste activitatea departamentului de marketing si vanzari, un CRM eficient gestioneaza urmatoarele aspecte:
punctplanificarea si pregatirea campaniilor de marketing avand in vedere toate activitatile si resursele alocate (oameni, materiale publicitare, etc). Acest lucru inseamna inclusiv realizarea bugetelor de campanie si ulterior compararea costurilor efective cu cele estimate.
punctdirectionarea mesajului campaniei de marketing inspre segmentele - tinta. Aceasta inseamna segmentarea listelor de marketing in functie de criterii precum zona geografica, numarul de angajati, cifra de afaceri, domeniul de activitate, etc.
punctfidelizarea clientilor existenti prin oferte personalizate
punctconcentrarea informatiilor cumulate din diverse canale de comunicatie in acelasi loc pentru a mentine o linie de ofertare comuna in cazul unui client
punctcunoasterea impactului actiunilor de marketing intreprinse, transformarea prospectilor in oportunitati si lucrul in echipa cu agentii de vanzari
punctmanagementul oportunitatilor si transformarea lor in vanzari efective. Agentii de vanzari preiau din CRM toate informatiile furnizate pentru un client de responsabilii de marketing, intocmesc oferte, au trasabilitatea ofertelor intocmite si pot intui un anumit comportament de achizitie.
puncturmarirea performantelor echipelor de vanzari.