CE ESTE SFA?

Abrevierea SFA provine de la Sales Force Automation si este o aplicatie software, integrata in cadrul unui sistem de tip ERP, care are rolul de a aduce eficienta in cadrul activitatilor de vanzari, deci de a automatiza intreg procesul de vanzari in special in cadrul companiilor de distributie. O asemenea aplicatie este un instrument puternic utilizat de echipele de vanzari: agenti de teren, reprezentanti zonali si mercantizori.

Primele solutii SFA utilizau dispozitive mobile cunoscute ca si PDA-uri, insa solutiile SFA moderne se instaleaza pe smartphone-uri si sunt compatibile cu platformele mobile Android sau IOS. Prin intermediul lor se preiau si sunt urmarite comenzi pana la livrarea lor, dar exista si functionalitati legate de incasarea comenzilor, facturare, solduri si stocuri. Datele se introduc usor in interfata de mobil, insa marea majoritate a operatiilor pe care agentii de vanzari le fac cu o aplicatie SFA este aceea de a regasi informatii legate de clienti, marfuri, solduri etc - preluate din sistemul ERP al companiei. Un SFA elimina lipsa accesului la informatii si problemele de cash-flow care ar putea sa apara datorita facturarii intarziate a produselor livrate.

Beneficiile aduse de un SFA:

punctCentralizarea informatiilor privind stocurile, clientii, produsele si preturile si accesul la ele in timp real
punctPreluarea comenzilor de la clienti in timp real si regasirea lor automata in sistemul ERP al companiei. Daca anterior utilizarii unui SFA, fiecare agent avea metodele proprii de a-si nota datele despre clienti, produsele comandate si alte informatii legate de promotii, un SFA ofera o forma unitara de preluare a comenzilor, bazata pe informatii certe din sistemul ERP. Un agent de vanzari regaseste in sistem date despre clienti, soldul si produsele comandate anterior. In functie de ele, agentul poate sa anticipeze cerintele clientului. De asemenea, el cunoaste stocul din fiecare produs comandat si poate face rezervari de stoc in momentul in care lanseaza o comanda in numele clientului. Pentru produsele care nu au stoc, se pot prezenta alternative.
punctReducerea timpului de vizita petrecut la client prin simplul fapt ca initializarea unei comenzi noi aduce un set de date predefinite pentru clientul respectiv, iar regasirea preturilor negociate, a cantitatilor sau a produselor se face printr-un click. Completarea pas cu pas a comenzii este echivalenta cu preluarea si regasirea ei automata in sistem in acelasi timp. Nu este nevoie de operare suplimentara.
punctReducerea timpului de pregatire a comenzilor prin vizualizarea lor, imediat ce s-a preluat comanda, de catre gestionarii din depozit si pregatirea succesiva a coletelor. Sunt eliminati “timpii morti” din depozit si perioadele de supra - aglomerare marcate de centralizarea comenzilor de la agenti.
punctPlanificarea rutelor agentilor in mod optim si urmarirea respectarii programului de vizita prin integrarea functionalitatilor GPS a telefonului. Scad semnificativ cheltuielile de transport.
punctCresterea gradului de incasare prin posibilitatea de emitere la fata locului a bonului sau a facturii si a documentelor de incasare
punctOptimizarea stocurilor pe baza istoricului comenzilor
punctControlul activitatii agentilor de vanzari si mentinerea motivatiei prin implementarea unui sistem transparent de bonusuri.
punctCresterea notorietatii firmei prin onorarea comenzilor in parametrii stabiliti cu clientul