SERVICIILE HOTELIERE REMODELATE DE INTERNETUL LUCRURILOR

Conceptul de "experienta" în industria hoteliera a evoluat semnificativ în ultimii 5-10 ani, si reflecta deopotriva schimbările demografice si de tehnologie din aceasta perioada. Pentru hotelieri, misiunea clară este de a oferi o experiență incomparabila pentru fiecare oaspete. Dar pentru a face acest lucru, hotelierii trebuie sa isi cunoasca musafirii foarte bine. Cu cat culeg mai multe informatii despre ei, cu atât isi inteleg mai bine oaspetii si pot raspunde asteptarilor lor. Apoi, înarmati cu date despre clienti - cum ar fi aniversări, camere sau vinuri preferate și altele - hotelierii pot sa-si personalizeze serviciile si astfel pot oferi experiente unice. Rezultatele sunt cresterea satisfacției clienților și castigarea loialitatii lor. Chiar si sumele dedicate de clienti pentru cheltuielile de cazare vor crește, pentru că serviciile oferite îndeplinesc sau chiar depășesc așteptările clienților.

In randurile scrise mai jos, veti vedea cum IoT (Internetul lucrurilor) creaza experiențe individualizate pentru oaspeți precum și câteva sfaturi in vederea implementarii lui in hoteluri, pensiuni si alte unitati de cazare.

Internetul lucrurilor si solutiile informatice din domeniul Horeca
Pentru ca Internetul lucrurilor sa-si indeplineasca misiunea in cadrul unitatilor de cazare, este necesara interconectivitatea intre dispozitivele din hoteluri/pensiuni si sistemele de gestiune hoteliera existente. Aceasta interconectivitate face posibila miscarea informatiei intre dispozitve si software-ul hotelier si permite stocarea informatiilor in ERP-ul/CRM-ul unitatii de cazare pentru utilizarea lor ulterioara.
De asemenea, agregarea, prelucrarea și analiza datelor colectate este mai rapida si mai putin costisitoare in prezent ca si oricand altcandva. În același timp, securitatea datelor devine mai robusta. Toate acestea vor influența dezvoltarea și adoptarea sistemelor IoT în viitorul apropiat, ca parte a sistemelor de management hotelier.
Modalitatile de colectare a datelor intr-un hotel pot fi doua: în mod explicit, atunci când personalul întreabă dacă oaspetele preferă vinul roșu sau vin alb, de exemplu; sau, în mod implicit, atunci când sistemul POS al hotelului, de exemplu, recunoaște automat un model de repetare al comenzii de vin rosu și stochează datele in ERP-ul companiei, considerandu-le ca fiind preferinte ale clientului. Cu cat este mai automatizat procesul de colectare a datelor, cu atât este mai probabil ca datele obtinute sa fie mai precise.

Deci, cum transfera hotelierii procesul de colectare a datelor spre automatizare? Prin intermediul tehnologiei software si a dispozitivelor moderne care se leaga intre ele prin conexiune la Internet.
Dispozitivele IoT pot oferi date pe parcursul intregii zile - temperatura din camera, consumul de energie, prezența invitaților și mai mult. Vor exista posibilități infinite privind ceea ce hotelurile bine echipate pot face cu toate datele colectate, cu condiția ca acestea să aibă sisteme software adecvate pentru a stoca datele obtinute de pe dispozitivele IoT. Datele colectate creioneaza viitoarele promotii personalizate pentru clienti si ii determina sa revina si sa se bucure de sederea lor.

Securitatea si confidentialitatea datelor in contextul integrarii IOT cu programele de gestiune hoteliera
Integrarea IoT in peisajul solutiilor de gestiune hoteliera aduce cu ea intrebari de securitate și confidențialitate, cum ar fi ce se intampla cu confidențialitatea informațiilor cu caracter personal, cum se realizeaza autentificarea și autorizarea celor care au acces la aceste date, precum și despre modalitatile de a asigura o comunicatie sigură pentru a preveni accesul neautorizat la aceste date. Abordarea problemelor legate de securitate și confidențialitate în avans va deschide cale spre adoptarea de protocoale de securitate mai bune.
Mișcarea spre o mai mare autonomie pentru obiecte va aduce cu siguranta modalitatile de a securiza procesele, precum și intimitatea oaspeților, care pot chiar să devină atribute de diferentiere in cadrul industriei ospitalitatii.
O dată ce vulnerabilități de securitate sunt identificate și abordate, ceea ce poate face Internetul lucrurilor pentru industria hoteliera nu mai are limite. De fapt, IoT este deja aici prin multe elemente de zi cu zi - cum ar fi termostate, contoare de apă și sisteme de alarmă - care au devenit "inteligente". Studiile arata ca implicarea IoT in industria hoteliera creste din ce in ce mai mult in ultimul timp.

Pentru hoteluri, pensiuni si resorturi, sisteme IoT modeleaza rapid următoarea fază a evoluției experienței clienților, de la dispozitive care permit acces fără cheie, pana la senzori pentru masurarea luminii, schimbarea culorilor, a intensitatii sunetelor, etc. Imaginati-va ca un astfel de dispozitiv poate detecta miscarea din camera permitand sa fie programata curatenia camerei in mod automat. Orice scenariu va imaginati, sansele sunt ca Internetul lucrurilor sa permita asa ceva in curand. Industria auto se bazeaza deja pe senzori si dispozitive pentru masinile independente, iar industria hoteliera nu e departe de asemenea evolutie.

Unitatile de cazare care doresc un avantaj competitiv vor oferi clienților lor, prin IoT, experiente extrem de personalizate și vor reusi să livreze oferte și servicii care sporesc dorinta oaspeților de a ramane intr-o anumită destinație si chiar de a reveni.

Începe planificarea acum!

Nu e prea devreme. S-ar putea lua în considerare o desfășurare progresivă, începând cu zonele în care ai avea cea mai mare rentabilitate a investiției și cel mai mare grad de satisfacție a clienților. Ia în considerare atunci când iei decizia unei investitii in IoT care partener de tehnologie iti poate oferi un sistem software cu arhitectură deschisă. Acest lucru permite nu numai ca toate dispozitivele din rețea sa comunice optim, dar oferă, de asemenea cea mai mare flexibilitate pentru a personalizarea de oferte si servicii.

Fie că este vorba de nevoile de extindere unor servicii existente sau de re-imaginarea experiențelor clienților din hoteluri/pensiuni, tehnologia este un element cheie pentru a aduce această viziune în realitate. Maximizeaza valoarea fiecărui angajament fata de oaspeții tai! Începe planificarea acum!