Istoric

istoric sistem ASiS

ALFA SOFTWARE este una dintre cele mai puternice case autohtone de software, fiind specializata pe producerea şi implementarea sistemului informatic integrat propriu, ASiS ERP. Sediul central al companiei este la Zalau, ALFA SOFTWARE avand puncte de lucru in Bucureşti, Cluj-Napoca şi Baia-Mare şi o reţea extinsa de distribuitori specializaţi in implementarea sistemului integrat ASiS şi in acordarea de servicii de asistenţa.

Inceputurile companiei ne duc in timp pana in martie 1990, cand un grup de şapte specialişti in informatica şi electronica au fondat societatea ALFASOFT, cu activitatea de baza axata pe:

  • realizarea de sisteme şi servicii informatice;
  • distribuire şi servicii pentru echipamente de birotica, calculatoare, copiatoare, echipamente cu coduri de bare, etc.

Sediul central al societaţii a fost la Zalau, apoi la Cluj-Napoca. Caştigand o piaţa tot mai mare, a urmat dezvoltarea de sucursale in cele mai mari oraşe din Transilvania, precum şi in municipiul Bucureşti, facandu-şi astfel tot mai simţita prezenţa pe piaţa din Romania.

In 1991 ALFASOFT a fost aleasa ca distribuitor XEROX pe zona de nord a Transilvaniei. Pentru performanţa serviciilor XEROX a obţinut Premiul pentru calitate (1991), Premiul pentru Performanţa Excelenta (1992), iar in 1993 locul şase intre cei mai buni distribuitori XEROX din Europa Centrala.

Un sector prioritar in activitatea societaţii au ramas serviciile informatice, dintre care scrierea de programe şi sisteme informatice adaptate noilor cerinţe ale economiei de piaţa. Mediul de dezvoltare al programelor cu caracter economic a fost FoxPro 2.6, sub care s-a realizat Sistemul Informatic ALFASOFT. Datorita soluţiilor integratoare de prelucrarea informaţiei intr-o societate şi performanţelor tehnice, un numar tot mai mare de unitaţi au achiziţionat pachetul de programe ALFASOFT. A urmat apoi dezvoltarea in direcţia utilizarii lui pentru unitaţi şi subunitaţi cu posibilitate de centralizare multipla. Aceste noi performanţe au dus la caştigarea unor licitaţii naţionale. Astfel, in intreaga ţara, pana in anul 1997, mai mult de 1000 de unitaţi cu peste 2000 de posturi de lucru locale sau in reţele de calculatoare, utilizau Sistemul Informatic ALFASOFT.

Activitatea de informatica mereu crescanda cu un numar tot mai mare de utilizatori a impus noi forme de organizare. Astfel in mai 1997, ALFASOFT infiinţeaza societatea ALFA SOFTWARE SA cu sediul la Zalau, care preia integral sarcinile intreţinerii şi dezvoltarii Sistemului Informatic ALFASOFT, ajuns la acea data la versiunea 6.0.

La un an de activitate in noua structura, cifra de afaceri realizata din servicii informatice s-a dublat, iar pe piaţa a fost lansata versiunea V6.1. Paralel cu aceasta s-a trecut la dezvoltarea unui sistem informatic in medii de programare mult mai puternice. S-a ales astfel mediul de dezvoltare MAGIC, in care s-a scris Sistemul Informatic AS2000, in versiune 7.0. In acest sistem se regaseşte experienţa şi soluţiile Sistemului Informatic ALFASOFT, mult imbogaţite de puterea mediului MAGIC şi a SGBD-urilor cu care se lucreaza. Sistemul Informatic AS2000 a cunoscut dezvoltari succesive, atat in ceea ce priveşte adaptarea la legislaţie, cat şi prin extinderea ariei de acoperire a aplicaţiilor care il compun. S-a ajuns astfel la versiunea 8.3 a sistemului, la peste 150 firme implementate cu succes, avand mai mult de 1.500 de staţii de lucru pentru exploatarea sistemului. Consecinţa a extinderii software-ului realizat sub mediul de programare MAGIC, produs de firma Magic Software Enterprises Ltd. ISRAEL şi a licenţelor MAGIC distribuite pe piaţa Romaniei, in anul 2003 firma Alfa Software SA Zalau a devenit unic distribuitor autorizat al produselor MAGIC in Romania.

Ca urmare a unei evoluţii fireşti a sistemului AS2000 cat şi pentru a reflecta şi totodata a utiliza la maxim puterea versiunii 9.40 a mediului Magic a luat naştere sistemul ASIS (Alfa Software Integrated System) in anul 2004, iar in urma unei perioade lungi de teste, in care s-au abordat diverse domenii de activitate, ASiS a intrat efectiv in exploatare incepand cu intai ianuarie 2005 .

Trecerea la ASiS, un sistem integrat matur, a adus pentru utilizatorii sai o interfaţa mai prietenoasa, noi module şi funcţionalitaţi moderne. In prima etapa de existenţa a noului sistemului, s-au generalizat modulele versiunii anterioare şi s-a adoptat lucrul cu formulare XML şi rapoarte Web. Pe parcursul celor trei ani de exploatare, insa, ASiS s-a imbogaţit şi cu aplicaţii noi precum: Devize Servicii (ASiS.DS) şi Urmarire Contracte (ASiS.UC) şi a beneficiat de o restructurare de fond privind aplicaţiile sale de Management Maşini (ASiS.MM), Tablou de Bord (ASiS.TB) şi Preţ de Cost (ASiS.PC). Adresabilitatea acestui ERP unor domenii de activitate foarte variate, cat şi gradul ridicat de scalabilitate al soluţiei oferite, au adus firmei producatoare in tot acest rastimp, un portofoliu de peste 2500 de utilizatori in toata ţara.

O data cu trecerea la ASiS, a avut loc şi implementarea unui sistem CRM propriu de tip web-based care a asigurat soluţionarea rapida a cerinţelor clienţilor şi totodata un proces transparent pentru aceştia de a-şi urmari stadiul propriilor sesizari de asistenţa sau dezvoltare. Denumita generic de clienţii şi de personalul ALFA SOFTWARE - ASiS.US, aceasta aplicaţie a cunoscut o dezvoltare importanta şi in direcţia monitorizarii şi standardizarii proceselor de lucru interne ale companiei. Rezultatul nu a intirziat sa apara şi in 2007 compania a fost acreditata in domeniul calitaţii conform standardelor ISO 9001. Certificarea a venit ca o recunoaştere a preocuparilor permanente privind imbunataţirea produsului şi serviciilor oferite şi a orientarii catre cerinţele clienţilor.

Anul 2008 a fost un an de rafinare a soluţiilor existente şi de cercetare asiduua privind tehnologiile RIA (Rich Internet Application). S-au cautat modalitaţi tehnice fiabile de a aduce ASiS intr-o noua epoca tehnologica - "client-oriented", puţin cunoscuta inca lumii software, dar atat de aşteptata de specialiştii ALFA SOFTWARE.

Instrumentele de munca care au permis apariţia unei noi versiuni au venit din partea partenerului tradiţional ai companiei: Microsoft. Astfel, la inceputul anului 2009, ALFA SOFTWARE a primit cea mai inalta certificare Microsoft, prin obţinerea statutului de Microsoft Gold Partner in ceea ce priveşte competenţele sale ISV si posibilitatea de a lucra cu cele mai noi tool-uri de dezvoltare de la aceasta companie. Aparitia produsului Adobe Flash Buider a permis lucrul cu tehnologia RIA şi deci lansarea unei noi componente de ERP, de aceasta data "client-oriented" - ASiSria.

ASISria a fost lansata la mijocul anului 2009 si permite unor aplicaţii şi module ale sale sa ruleze in orice browser de Internet şi sa-şi pastreze funcţionalitaţile de aplicaţii desktop tradiţionale. Principalele avantaje ASiSria stau in accesibilitate, indiferent de locaţie şi de costurile reduse pentru utilizatorii finali privind instalarea, configurarea si asistenţa.