Despre ERP

A existat intotdeauna o polemica in jurul ERP-urilor şi a plus valorii pe care acestea o aduc companiilor, in special celor de marime medie şi mare. Dar ce este un ERP, cand apare nevoia unui astfel de sistem şi care sunt beneficiile pe care le poate aduce afacerii dvs.?

Ce este un ERP?

Un ERP (Enterprise Resource Planning) este un sistem informatic menit sa coordoneze toate resursele, informaţiile şi activitaţile din cadrul unei companii, rezultatul fiind un proces optim, complet şi eficient de business. Un ERP utilizeaza o baza de date comuna şi are o structura modulara. Baza de date comuna asigura in primul rand prelucrarea unica a tuturor documentelor din cadrul unei companii şi permite fiecarui department sa stocheze date şi sa extrage rapoarte in timp real. Sistemul modular permite firmelor selectarea şi achiziţionarea modulelor de care au nevoie, integrarea şi suplimentarea altora noi atunci cand este cazul. Modulele pot funcţiona in mod independent sau integrat. Este de preferat integrarea funcţionalitaţilor modulelor caci puterea unui ERP sta in intreg. Ansamblul reprezinta exponenţial mult mai mult decat suma parţilor din care este compus.

Cand apare nevoia unui ERP?

Problema care a stat la baza apariţiei primelor sisteme informatice a fost nevoia de a reduce munca manuala şi consumul de timp pentru fiecare activitate din cadrul unei companii. De asemenea, s-a dorit şi o rezolvare a lipsei de coordonare intre departamente aflate in locaţii diferite şi mai ales imbunataţirea accesului managerilor la informaţii in timp real ceea ce a facilitat atitudinile de management pro-active.

In prezent lumea afacerilor se afla intr-o continua schimbare ceea ce pune presiune pe companii şi managerii lor in direcţia:
Controlului eficient al costurilor;
Nevoii de a analiza corect costurile şi a profitabilitaţii per produs;
Flexibilitaţii privind cerinţele clienţilor şi satisfacerii lor;
Timpului dedicat fiecarui proces;
Luarii de decizii bazate pe date.

Care sunt facilitaţile unui ERP?

Un sistem informatic integrat personalizat afacerii dvs. poate imbunataţii sau chiar rezolva eventualele dificultaţi care pot aparea. In general, un ERP raspunde unei afaceri astfel:
punctFaciliteaza integrarea informaţiilor din arii de activitate precum: producţie, vanzare şi distribuţie, resurse umane, contabilitate, etc.;
punctImbunataţeşte calitatea serviciilor oferite clienţilor, acest lucru avand efecte benefice asupra imaginii companiei pe piaţa;
punctCompleteaza spaţiul informaţional gol din interiorul organizaţiei;
punctAsigura schimbul de informaţii şi integrarea lor nu numai intre departamentele unei companii cat şi intre companiile din cadrul unui grup;
punctEste soluţia cea mai eficienta in Managementul de Proiecte;
punctPermite integrarea tehnologiilor de ultima ora precum cele de transfer electronic de fonduri, comerţ electronic, EDI, etc.;
punctElimina probleme curente precum stocurile insuficiente de materii prime şi materiale, productivitatea, satisfacerea cerinţelor clienţilor, problemele de inventar, cash-flow, etc;
punctNu se adreseaza doar problemelor curente ale unei afaceri, dar şi permite imbunataţirea sau rafinarea continua a proceselor;
punctOfera instrumentele potrivite pentru luarea deciziilor precum rapoarte, Data Mining, etc.