ERP Punct de Vanzare - ASiS.PV (PVria)

Aplicatie Vanzare cu casa de marcat

Alaturi de celelalte componente online de introducere de documente primare din cadrul solutiei ASiSria, ALFA SOFTWARE a dezvoltat o componenta online de vanzare cu casa de marcat – PVria (Punct de Vanzare).

PVria este prima aplicatie online din Romania destinata vanzarii cu casa de marcat.
Scopul principal al ei a fost acela de a oferi clientilor o aplicatie net superioara din punct de vedere tehnologic, care sa favorizeze reducerea considerabila a timpului si a costurilor de implementare si care sa deserveasca cu succes nevoile firmelor cu activitati in zona de comert.
PVria este simpla si intuitiva, iar orice utilizator al acestei aplicatii o poate folosi fara vreo instruire prealabila.

Ca functionalitati de baza, PVria permite vanzarea cu amanuntul prin documente de tip bon, lucrand cu casele de marcat suportate in regim de imprimanta fiscala si poate elibera factura asociata unui bon sau mai multor bonuri. In momentul de fata, casele de marcat suportate sunt: EURO (200, 500, 2100,2500), Sapel, Datecs, Zeka, Activa, Optima, Partner precum si diverse imprimate fiscale. In acelasi timp, PVria permite si vanzarea cu factura fiscala pentru persoanele juridice si acordarea de discounturi. Pentru vanzare se poate atasa un cititor de coduri de bare. Incasarea se poate face cu numerar, card bancar sau tichete de masa. Fiind o parte componenta a sistemului de tip ERP – ASiS, toate documentele inregistrate in PVria, dau efect in timp real asupra bazei de date ASiS si pot fi vizualizate inclusiv din aplicatia de Contabilitate si Gestiune.

Functionalitati principale

Tehnologia de ultima generatie RIA – CLOUD COMPUTING. PVria este dezvoltata in limbajul Flash Builder 4 si ruleaza sub Adobe Air.


Transferul de date dintre server si PVria se realizeaza prin protocolul HTTP / HTTPS ceea ce permite folosirea aplicatiei de pe orice calculator conectat la reteaua Internet.


Datele pot fi stocate pe un server propriu beneficiarului sau poate fi localizat in CLOUD pe serverul Alfa Software, eliminand astfel bariera de cost necesara investitiei initiale.


Pentru casele de marcat ce poseda drivere sub Linux, aplicatia PVria functioneaza si pe Sistemul de Operare Linux (testata pe Ubuntu Desktop 10).


Siguranta deplina a datelor deoarece PVria permite lucrul offline ca regim de avarie (adica in cazul intreruperii conexiunii de Internet, vanzarea este posibila in continuare, tabelele de Nomenclator de Produse, Stocuri si Terti fiind incarcare local; la activarea Internetului are loc doar o resincronizare a datelor cu serverul central).


PVria nu necesita implementare pe calculatoarele client, ci doar instalarea aplicatiei. Durata de instalare a PVria pe un calculator-client nu depaseste mai mult de 2 minute. Costurile de implementare a PVria pe calculatoarele-client sunt inexistente.
PVria necesita doar o minima instruire. E o aplicatie deosebit de intuitiva, iar utilizatorii ei isi pot da seama singuri de modul ei de functionare.


Exista posibilitatea de a realiza vanzarea prin intermediul unei interfete de tip touchscreen. La utilizarea acestei interfete, exista posibilitatea de a selecta grupele de produse care vor aparea in aceasta interfata.


PVria permite lucrul cu coduri de bare si citeste automat cantarele DIGI cu interfata grafica la calculator.


PVria beneficiaza de o componenta inteligenta de cautare de tip Autocomplete, care la tastarea unei parti din codul sau denumirea produsului, returneaza in cateva milisecunde variante posibile ale cautarii.


PVria permite emiterea ulterioara de facturi pentru unul sau mai multe bonuri nefacturate deja, indiferent de data bonului sau a plajei de bonuri pentru care se solicita, cu pastrarea corelatiilor in Jurnalul de TVA din aplicatia Contabilitate si Gestiune.


PVria ofera un instrument important de fidelizarea a clientilor deoarece, in cazul lanturilor de magazine, exista posibilitatea consultarii stocului operativ de la orice magazin din retea si initierea unei comenzi de livrare pentru marfa care nu se gaseste pe stocul propriu, realizarii transferurilor de marfa intre magazine. De asemena pentru clientii ce au cel putin un contract pe rol introdus in baza de date, aplicatia PVria citeste limita de credit disponibila,perioadele de scandente aferente contractului si notifica automat depasirea limitei de credit, tinand cont de scadentele respective. O data initiata comanda de livrare, ea isi va urma cursul stabilit in cadrul aplicatiei Urmarire Contracte, prin atasarea unor stari (aprobata, in curs de aprovizionare, marfa receptionata,...) cu posibilitatea notificarii la schimbarea starii respectivei comenzi.

Se poate implementa si un modul de fidelizare al clientilor pe baza de puncte, configurat pe specificul activitatii.
Exista o legatura directa intre PVria si aplicatia online ASiSria de introducere a documentelor primare. Spre exemplu, din PVria se pot introduce comenzi de aprovizionare pentru magazinul respectiv, receptii de la furnizori, etc.


PVria raspunde politicilor de marketing a oricarei companii prin cele doua componente de baza: pret si discount. PVria preia politicile de pret definibile in ASiS ERP, de exemplu: pret de catalog standard, pret pe categorii de clienti, preturi promotionale pe anumite perioade de data si timp, pret in valuta pentru anumite grupe de produse sau clienti, etc.
Se pot configura extrem de usor modalitati automate de modificare a pretului sau al discountului in functie de diverse criterii. Spre exemplu: discount suplimentar la incasare de numerar peste o anumita suma, produse promotionale si pret degresiv in functie de cantitate, etc.
Exista posibilitatea definirii unor campuri suplimentare, prin care sa se inregistreze informatii suplimentare (de exemplu: varsta, sex) pentru a putea realiza statistici relevante si Data Mining.

In concluzie, aplicatia PVria deserveste complet gestiunea si vanzarea cantitativ / valorica in cazul unui magazin si mai ales in cazul unui lant de magazine – ce au o conexiune Internet.

buton-prezentare-ASiS1