Adu-ți mai aproape clienții cheie prin interfața EDI (electronic data interchange)

Adu-ți mai aproape clienții cheie prin interfața EDI (electronic data interchange)

ELECTRONIC DATA INTERCHANGE

ASiS ERP interfațează cu sistemul EDI

Sistemul integrat ASiS utilizează sistemele EDI pentru a răspunde nevoilor de standardizare și uniformizare a schimburilor comerciale, în special cu marii retaileri care le solicită furnizorilor utilizarea unui asemenea sistem.

EDI erp

EDI sau prescurtat Electronic Data Interchange (transfer electronic de date) facilitează comunicarea între afaceri, cu precădere atunci când printre clienți se află lanțuri mari de supermarketuri sau hyper-marketuri (IKA – International Key Accounts) precum: Metro, Selgros, Cora, Auchan, Lidl, Careffour, etc.

EDI înlocuiește metodele tradiționale de comunicare a datelor dintre parteneri pe suport de hârtie sau fax prin transmiterea unor fisiere de tip XML. Standardul de transmisie în cadrul EDI se aplică pentru comenzi de livrare, avize, rapoarte de stocuri, cataloage de produse sau facturi. Partea bună este că sistemul EDI poate fi interfațat cu orice ERP și face legatura în mod automat între două sisteme informatice diferite.

De exemplu, de la un supermarket este transmisă electronic o comandă de livrare prin EDI, care se regăsește automat în ERP, fără ca ea să mai necesite prelucrarea și operarea de către un responsabil, poziție cu poziție. Schimbul de date s-a realizat făra vreo intervenție umană și fără să existe omisiuni sau greșeli din partea personalului. Angajații se pot concentra doar pe onorarea comenzii. Tot sub forma unui fișier electronic, dar în sens invers, se va transmite și factura în format EDI către retailer atunci când comanda a fost onorată. Acesta o va regăsi importată în propriul sistem ERP.

Beneficiile utilizării unei extensii standardizate sunt evidente și pot fi enumerate începând cu reducerea timpilor de lucru, care altfel ar fi fost folosiți pentru procesarea manuală a documentelor și terminând cu scaderea unor costuri operaționale care se referă la: resursa umana, hârtie, comunicații, etc. Simultan, nu există omisiuni sau erori în transmiterea datelor, iar procesul se concentrează pe onorarea comenzilor și deci creșterea încrederii între parteneri.

DEMO

Pin It on Pinterest