Ce este SFA (Sales Force Automation)?

Ce este SFA (Sales Force Automation)?

erp sfa

Abrevierea SFA provine de la Sales Force Automation și este o aplicație software, integrată în cadrul unui sistem de tip ERP, care are rolul de a aduce eficiența în cadrul activităților de vânzări, deci de a automatiza întreg procesul de vânzări în special în cadrul companiilor de distribuție. O asemenea aplicație este un instrument puternic utilizat de echipele de vânzări: agenți de teren, reprezentanți zonali și mercantizori.
Primele soluții SFA utilizau dispozitive mobile cunoscute ca și PDA-uri, însă soluțiile SFA moderne se instalează pe smartphone-uri și sunt compatibile cu platformele mobile Android sau IOS. Prin intermediul lor se preiau și sunt urmărite comenzi până la livrarea lor, dar există și funcționalități legate de încasarea comenzilor, facturare, solduri și stocuri. Datele se introduc ușor în interfața de mobil, însă marea majoritate a operațiilor pe care agenții de vânzări le fac cu o aplicație SFA este aceea de a regăsi informații legate de clienți, mărfuri, solduri etc – preluate din sistemul ERP al companiei. Un SFA elimină lipsa accesului la informații și problemele de cash-flow care ar putea să apară datorită facturării întârziate a produselor livrate.

Beneficiile aduse de un SFA:

  • Centralizarea informațiilor privind stocurile, clienții, produsele și preturile și accesul la ele în timp real

  • Preluarea comenzilor de la clienți în timp real și regăsirea lor automată în sistemul ERP al companiei

    Daca anterior utilizării unui SFA, fiecare agent avea metodele proprii de a-și nota datele despre clienti, produsele comandate și alte informații legate de promoții, un SFA oferă o formă unitară de preluare a comenzilor, bazată pe informații certe din sistemul ERP. Un agent de vânzări regăsește în sistem date despre clienți, soldul și produsele comandate anterior. În funcție de ele, agentul poate să anticipeze cerințele clientului. De asemenea, el cunoaște stocul din fiecare produs comandat și poate face rezervări de stoc în momentul în care lansează o comandă în numele clientului. Pentru produsele care nu au stoc, se pot prezenta alternative.

  • Reducerea timpului de vizită petrecut la client

    Aceasta se realizeaza prin simplul fapt ca inițializarea unei comenzi noi aduce un set de date predefinite pentru clientul respectiv, iar regăsirea prețurilor negociate, a cantităților sau a produselor se face printr-un click. Completarea pas cu pas a comenzii este echivalentă cu preluarea și regăsirea ei automată în sistem în același timp. Nu este nevoie de operare suplimentară.

  • Reducerea timpului de pregătire a comenzilor prin vizualizarea lor, imediat ce s-a preluat comanda, de către gestionarii din depozit și pregătirea succesivă a coletelor

    Sunt eliminați “timpii morți” din depozit și perioadele de supra – aglomerare marcate de centralizarea comenzilor de la agenți.

  • Planificarea rutelor agenților în mod optim și urmărirea respectării programului de vizită prin integrarea funcționalităților GPS a telefonului

    Scad semnificativ cheltuielile de transport.

  • Creșterea gradului de încasare prin posibilitatea de emitere la fața locului a bonului sau a facturii și a documentelor de încasare

  • Optimizarea stocurilor pe baza istoricului comenzilor

  • Controlul activității agenților de vânzări și menținerea motivației prin implementarea unui sistem transparent de bonusuri

  • Creșterea notorietății firmei prin onorarea comenzilor în parametrii stabiliți cu clientul

DEMO

Pin It on Pinterest