Ce este și de ce se plătește mentenanța pentru un ERP?

Ce este și de ce se plătește mentenanța pentru un ERP?

Ce este si de ce se plateste mentenanta pentru un erp?

Finalizarea implementării unui sistem ERP marchează trecerea în etapa de exploatare prin semnarea unui contract de mentenanță între furnizorul aplicațiilor ERP și compania beneficiară. Valoarea mentenanței se eșalonează lunar și reprezintă un procent din valoarea licențelor vândute în cadrul contractului de bază. Mentenanța reprezintă o garanție din partea furnizorului privind funcționarea la parametrii optimi ai soluției oferite. Calitatea ridicată a serviciilor de mentenanță crește mulțumirea clienților privind soluția implementată în cadrul unei companii. În baza mentenanței, compania are posibilitatea de a avea mereu funcționalități și tehnologie la zi ceea ce duce la îmbunătățirea continuă a proceselor de lucru și la păstrarea întregii activități în cadrul centralizat oferit de un ERP, fără a mai recurge la “artificii” din exterior (liste Excel, documente Word, etc).

Ce anume include un contract de mentenanță?

Mentenanța ASiS cuprinde:

  • serviciile de suport tehnic online pentru exploatarea corectă a aplicațiilor,
  • intervențiile în cazul în care aplicațiile funcționează necorespunzator,
  • actualizările aplicațiilor pentru a corespunde legislației în vigoare sau tehnologic (la nivelul stabilit de producator)
    mici instruiri de procese.

În cadrul abonamentului/mentenanței, utilizatorii beneficiază și de diverse documentații și manuale pentru utilizarea corectă a sistemului.
Orice altă solicitare din partea beneficiarilor care nu e stipulată în contract se plătește suplimentar. De exemplu, implementarea unor funcționalități noi, dar care există în cadrul ERP-ului și personalizarea lor depinde de numărul de ore de implementare realizat. Asemănător, dezvoltarea pe specific a unui nou modul care se face prin implicarea departamentului de programare și ulterior a celui de implementare, se calculează în funcție de gradul de dificultate al proiectului și de numărul de ore de programare și implementare dedicate.
Există însă situații în care funcționalitățile dezvoltate de producator au un caracter general, iar acestea nu sunt taxate, ci pur si simplu oferite ca parte a unui sistem integrat performant.

DEMO

Pin It on Pinterest