Agil
Dezvoltarea rețelei de retail
Descriere introductivă
Prezent pe piaţă încă din 1992, Agil este un producător de mezeluri cu sediul central în Timişoara şi activitate în zona Banatului. Compania are peste 450 de angajaţi şi s-a dezvoltat constant în ultimii ani, atât ca reţea cât şi ca cifră de afaceri.
Agil deţine şi operează o reţea cu 73 de magazine de desfacere în judeţele Timiş, Sibiu, Bihor, Hunedoara Alba etc.
Provocare
Creşterea capacităţii de producţie şi dezvoltare reţelei de retail au adus noi provocări pentru compania AGIL. Gestiunea magazinelor a devenit tot mai complexă, iar datele tot mai greu de centralizat şi analizat.
Pentru a avea un control cât mai bun al activităţii şi vizibilitate asupra pieţei, compania a decis implementarea unei soluţii informatice moderne, pentru administrarea magazinelor. Soluţia urma să fie integrată cu sistemul financiar contabil al companiei pentru un schimb automat de date.
Soluția noastră
Pentru a răspunde provocărilor și obiectivelor Agil am implementat următoarele soluții:
Controlul procesului de vânzare
Agil are acces de la sediul central la întreg nomenclatorul de produse, iar orice modificare de preţ se transmite automat la magazine. Astfel, compania are control deplin asupra procesului de vânzare, dispar plusurile din gestiune, iar magazinele nu pot vinde la preţuri vechi, neactualizate. Inventarele se fac lunar tot din ASiS și se văd automat și în contabilitate. Stocurile scriptice ale fiecărui magazin, ele pot fi extrase în orice moment din program și verificată exista diferențelor faptice. Vânzarea în magazine a fost simplificată considerabil.
La aşezarea produsului pe cântar, sistemul preia automat cantitatea şi prin introducerea codului de bare sau a denumirii produsului este generată vânzarea, cu alegerea modului de plată: cash, bonuri de masă sau card.
Conducerea companiei are acces rapid la informaţii cuprinzătoare pe cele mai diverse criterii: fluxul de clienți din magazine pe diferite ore, performanța pe magazine şi vânzători, gradul de atingere al targetului etc.
Simplificarea gestiunii şi recepţiei mărfurilor
La nivel de magazin, gestionarii accesează avizele de mărfuri și notele de recepție interne direct în ASiS. Pentru furnizorii externi, recepţia mărfurilor este realizată în magazin şi produsele sunt înregistrate în ASiS, programul generând preţurile de vânzare. De asemenea, monetarele sunt făcute la sfârșitul fiecărei zile de lucru cu ajutorul ASiS, ceea ce elimină erorile. Rapoartele de gestiune se țin tot electronic, pe baza stocului la început de zi, a intrărilor și ieșirilor de mărfuri și a soldului de la final de zi.