Fibrex Co
Urmărirea eficientă a procesului de producție
Descriere introductivă
Fibrex folosește ASiS ERP pentru automatizarea liniilor sale de producție (termo-formare și confecționare coji) și organizarea producției raportat la comenzi, stocuri de materii prime/materiale și capacități de producție (utilaje, oameni).
Fibrex Co Romania este liderul de piață în producția de căzi de baie, piscine și cabine de duș. Compania utilizează ASiS ERP pentru gestionarea cât mai eficientă a comenzilor clienților și a termenelor de livrare concomitent cu eficientizarea zonei de producție.
Provocare
Fibrex Co necesita o sincronizare eficientă a producției pe partea de manoperă (mașini și oameni) cu stocurile necesare producției. Producția se desfășoară ținând cont de termenele de livrare din contracte și de parametrii de calitate la care s-a angajat compania.
Soluția noastră
Încadrarea în termenele stipulate în contracte
Fibrex Co lucrează cu termene foarte strânse de livrare, iar depașirea lor înseamnă plata unor penalități mari.
Termenele de livrare/aprovizionare sunt preluate încă de la înregistrarea în ASiS a contractelor de beneficiari/furnizori, împreună cu alte clauze specifice, prețuri și cantități. Atât contractele de beneficiari, cât și cele de furnizori se urmăresc pe stări (introdus, operat, realizat, reziliat) în ASiS ERP. Realizarea unui contract se face prin emiterea de comenzi de aprovizionare sau livrare aferente, acestea moștenind toate condițiile din contract, inclusiv cele care se referă la termenul de livrare/aprovizionare. La Fibrex, raportarea la termene se face permanent, inclusiv în fazele de producție.
Gestionarea 360 de grade a producției
Comenzile de livrare sunt gestionate pe stări (operat, definitiv, facturat) și fac legătura cu modulul de producție. Există posibilitatea de a definitiva o comandă de livrare (operată) ceea ce înseamnă că ea se transformă automat într-o comandă de producție. Această operație simplă de definitivare generează “în spate” un adevărat flux de evenimente : apelează tehnologiile definite anterior și pe baza lor și a cantităților de produse comandate, stabilește reperele și subansamblele care vor fi realizate de fiecare secție, stabilește un necesar de materii prime și materiale, un set de operații de realizat pentru fiecare reper și subansamblu, realizează o antecalculație generală pe baza tehnologiei definite și a cantităților necesare, etc.
Centralizatorul de planificare lansări din ASiS este un instrument utilizat de fiecare șef de secție și păstrează evidența semifabricatelor care necesită a fi realizate. Este un instrument dinamic care permite gruparea instantanee a semifabricatelor după unul sau mai multe criterii precum: termen de realizare, comandă, cod. Din centralizatorul de planificare lansări, șefii de secție selectează ce urmează să se producă, ca apoi personalul din secție să vizualizeze pe tablete produsele de realizat.
În secția de termo-formare, fiecare coajă primește un cod unic de bare, căruia îi vor fi asociate informații pe măsura transformarilor din fiecare secție.
În momentul finalizării producției, predările și consumurile sunt generate automat.
Scăderea numărului de rebuturi
La Fibrex Co există un sistem foarte strict de urmărire a calității produselor.
În stadiul de verificare al calității (CTC), la scanarea codului de bare aferent fiecărui produs (cel primit în secția de termoformare), în sistemul ASiS sunt disponibile toate informațiile relevante lui, preluate din fiecare secție. Dacă produsul trece de testele de calitate (produs de clasa 1), el se transferă automat în gestiunea de vânzare, iar codul lui de bare se asociază certificatului de garanție și, în caz de retur din partea clientului, pe baza acestui cod se poate accesa deosebit de facil istoricul de producție.
Dacă produsul nu trece testele de calitate (categoria 2/rebut), atunci el se va relansa în producție, deoarece Fibrex și-a obișnuit clienții cu anumite exigențe calitative și nu comercializează produse cu defecte.
Optimizarea rutelor de transport
Comenzile realizate ale clienților se regăsesc într-un centralizator de transport din care se face încărcarea lor pe mașini, ținându-se cont de rutele optime de transport și de gradul de încărcare a mașinilor. Comenzile încărcate apar în modulul de Contabilitate, și se facturează conform contractului (factură/aviz/custodie).