Evoluția industriei ERP în 2019 - Blog | Alfa Software

Evoluția industriei ERP în 2019

Evoluția industriei ERP în 2019

erp 2019

În anul 2019, companiile au continuat să experimenteze o dezvoltare rapidă a tehnologiei, a proceselor de business și a competitivității pieței. Pentru a ține pasul cu acești indicatori, sistemele ERP evoluează în sensul creșterii capabilității de a adresa fluxuri tot mai complexe, într-o eră digitală. Soluțiile ERP au cel mai mare succes atunci când sunt construite pentru a integra resursele umane, procesele de funcționare și tehnologia.

În continuare vom analiza evoluția industriei ERP în anul precedent, menționând cele mai importante concluzii care pot fi obținute din aceasta.

  1. Peste 90% dintre companii și-au îmbunătățit operațiunile în perioada procesului de implementare a unui ERP

Organizațiile înțeleg tot mai mult importanța alinierii proceselor de business la noile tehnologii din piață, aspect ce caracterizează și un software ERP. În cele mai multe cazuri, tehnologia oferă cele mai multe beneficii în momentul în care susține eficient fluxurile de lucru. Atunci când companiile nu își optimizează procesele sau implementează sisteme care nu sunt adaptabile modalităților de funcționare, soluțiile ERP eșuează să determine evoluții pozitive.

Implementarea unui ERP nu este la fel de simplă precum instalarea unei aplicații, ea necesitând o imagine clară asupra metodelor prin care soluția va susține strategia de business, dar și persoanele responsabile de urmărirea celei din urmă. De aceea, o analiză complexă este necesară, iar ea trebuie să conțină KPI-uri clare și realistice.

  1. Cele mai multe business-uri au ales upgrade-ul unui ERP deja existent

Un număr ridicat de companii medii și mari utilizau deja un sistem ERP, iar în anul 2019 au ales cu precădere upgrade-ul său. Un astfel de proces nu este la fel de solicitant precum o implementare totală, permițând astfel acordarea unei atenții sporite atât oamenilor din organizație, cât și fluxurilor acesteia.

Cu un focus mai puternic pe managementul proceselor de business, susținut de consultanții ERP, firmele pot atinge obiectivele propuse și pot evita întârzierile de timp și cheltuielile în plus.

Chiar dacă un upgrade-ul sistemului ERP nu este cea mai bună variantă pentru fiecare organizație, acesta reprezintă o opțiune pe care ea trebuie să o ia în calcul. Considerarea ei permite definirea obiectivelor și determinarea sistemelor care le pot susține. De multe ori, firmele realizează că o versiune nouă a soluției utilizate oferă toate funcționalitățile necesare atingerii direcțiilor de business.

  1. Aspectele tehnice ale implementării au fost mai puțin complicate în comparație cu modificările organizaționale

Cel mai dificil aspect în managementul schimbării fluxurilor de lucru este reprezentat de identificarea și eliminarea obstacolelor care împiedică angajații să utilizeze un sistem ERP. El implică un training complex, dedicat dezvoltării unor competențe digitale noi.

În acest sens, înainte și în timpul implementării sistemului ASiS ERP, Alfa Software investește timp în analiza, dezvoltarea și comunicarea eficientă a proceselor de business la nivelul unei organizații. Astfel se încearcă crearea unui mediu optim de înțelegere, asumare și validare a fluxurilor de lucru. Acesta poate accelera implementarea propriu-zisă și poate crește predictibilitatea asupra impactului și a costurilor, atât financiare, cât și cu privire la resursele umane.

  1. Accesul rapid, în timp real, la date relevante, rămâne cel mai important beneficiu oferit de sistemelor ERP

Creșterea unui business este determinată și favorizată de accesul în timp real la informații. Pentru atingerea acestui obiectiv, organizațiile trebuie să investească în resurse de business intelligence și automatizare. Acestea două sunt parte a sistemelor ERP moderne, reprezentând direcții de dezvoltare în anul precedent. În prezent, colectarea și organizarea datelor nu mai este suficientă, companiile având nevoie de analize concrete și rapoarte generate automat.

Chiar dacă accesul în timp real la date este un beneficiu important, urmărirea doar a acestui obiectiv poate face mai dificilă atingerea sa. Astfel, organizațiile trebuie să acorde atenție scopurilor secundare, care susțin această direcție principală.

DEMO

Pin It on Pinterest