Impactul inteligenței artificiale asupra sistemelor ERP - Blog Alfa Software

Impactul inteligenței artificiale asupra sistemelor ERP

Impactul inteligenței artificiale asupra sistemelor ERP

AI ERP Software

Pe măsură ce inteligența artificială (AI) continuă să influențeze viitorul segmentului business, companiile trebuie să se asigure că nu rămân în urmă și să își revizuiască strategiile IT, pentru a beneficia din plin de avantajele integrării AI și ERP.

Fără îndoială, inteligența artificială va avea un impact major asupra soluțiilor ERP în viitorul apropiat. Ea va permite organizațiilor să își optimizeze modul de operare, care înglobează procesele de business, aplicațiile software, structurile de conducere și infrastructura tehnică. În cadrul blogului nostru am discutat tehnologiile revoluționare din câmpul AI și am analizat creșterea impresionantă a valorii globale a acestei piețe.

În continuarea acestei serii, vom identifica care sunt cele mai importante zone de influență ale noilor tehnologii asupra sistemelor de planificare a resurselor întreprinderii. Pentru a prospera în climatul de afaceri al viitorului, business-urile necesită instrumente mai avansate decât cele oferite de tradiționalele sisteme ERP.

Prin intermediul lor, companiile vor fi capabile să își optimizeze constant modelul de operare și să reducă drastic costurile operaționale. În cadrul fluxului de lucru, soluțiile inteligenței artificiale pot prelua sarcini de rutină, realizate în prezent de către oameni și pot spori eficiența celor din urmă.

AI este deja în curs de dezvoltare într-un număr ridicat de domenii, inclusiv în cel al serviciilor cu clienții. În cadrul său, noile tehnologii pot fi utilizate în scopul creșterii engagement-ului consumatorilor prin intermediul canalelor de Social Media. Integrarea sistemelor inteligenței artificiale este o opțiune viabilă, deoarece companiile au nevoie de soluții care să le garanteze rentabilitatea afacerilor și să le ușureze gestionarea datelor structurate și nestructurate.

Cu toate acestea, pentru a profita în totalitate de integrarea respectivă, companiile trebuie să-și reevalueze strategiile actuale ale dezvoltării tehnologice și să fie pregătite să se adapteze progreselor inteligenței artificiale. Mai mult decât atât, ele trebuie să renunțe la ideea că aceasta din urmă poate rezolva toate problemele implementării unei soluții ERP.

Capacitatea tehnologiei de a veni în sprijinul funcționării optime a proceselor unui business este evidentă, dar din ea nu rezultă și preluarea integrală a lor. Totuși, există anumite arii care vor beneficia puternic de pe urma inteligenței artificiale.

Serviciile de relații cu clienții

AI și ERP sunt reunite în acest domeniu cu scopul de a crea un software eficient și productiv. O soluție ERP bazată pe tehnologia inteligenței artificiale integrează interacțiunea cu clientul și procesul de gestionare a ordinii de lucru. Ea este capabilă să învețe din fluxuri și rapoarte anterioare, altfel spus aceasta poate prelua informații și oferi răspunsuri la întrebările clienților fără un efort considerabil.

În funcție de natura solicitării, o astfel de soluție propune un răspuns agentului uman, asistând la planificarea și programarea lucrării prin identificarea celui mai scurt timp posibil pentru expedierea unui tehnician de service. Acest lucru este posibil datorită calcului competențelor necesare și a disponibilității instrumentelor de reparație, realizat de către inteligența artificială.

Utilizarea celei din urmă poate ajuta organizări cum ar fi orașele, oferind numeroase servicii rezidenților și clienților comerciali. În acest caz, un client poate avea mai multe dificultăți în același timp. O soluție ERP fundamentată pe tehnologia inteligenței artificiale deține capacitatea de a oferi o perspectivă asupra statusului tuturor lucrărilor, accesând și interpretând datele provenite din mai multe sisteme.

Mai mult decât atât, AI poate ajuta business-urile să utilizeze ERP-ul lor pentru automatizarea apelurilor de service și a altor procese legate de mentenanță. Aceasta are ca rezultate economisirea timpului, eficientizarea operațiunilor și îmbunătățirea generală a experienței clienților. Utilizată corect, tehnologia inteligenței artificiale poate optimiza relația cu cei din urmă, dar și procesele din interiorul companiei.

La sfârșitul anului 2016, KLM Royal Dutch Airlines a implementat o soluție AI cu intenția de a îmbunătăți calitatea răspunsurilor la întrebările clienților primite prin intermediul canalelor de Social Media. Ea reprezintă astfel prima companie aeriană care a ales o soluție a inteligenței artificiale în relația cu clienții.

Sistemele de deep learning și de procesare a limbajului natural utilizate de KLM au capacitatea de a răspunde unui număr de peste 80.000 de întrebări. Acesta continuă să crească, deoarece soluția inteligentă continuă să învețe și să se adapteze procesului natural de conversație. Decizia finală revine însă agentului uman, care determină dacă sfatul trebuie urmat sau nu. Interacțiunea umană este prețuită, deoarece clienții consideră acest lucru ca fiind necesar.

Colectarea și analiza datelor

Chiar dacă obținerea de date pe baza sistemului ERP este în prezent facilă, dificultatea este reprezentată de transformarea acestor date nestructurate în informații utile, pe baza cărora pot fi luate decizii strategice. Inteligența artificială ameliorează această dificultate.

Puterea de calcul a unui ERP susține în prezent gestionarea seturilor mari de date și a algoritmilor complecși. În același timp, s-au înregistrat progrese semnificative în zona de machine learning, în principal datorită emergenței unor instrumente dezvoltate ale inteligenței artficiale. Ele oferă posibilitatea învățării, prezicerii și execuției tranzacțiilor.

În urma dezvoltărilor tehnologice, sistemele ERP care utilizează tehnologia AI ajută companiile să structureze datele disponibile și să le transforme în operațiuni eficiente și mai puțin costisitoare.

Mentenanță

Mentenanța este o altă arie în care tehnologia AI va fi integrată soluțiilor ERP. Un asistent digital poate ajuta un tehnician să identifice atât cauzele problemelor de funcționare, cât și cele mai bune metode de întreținere. Acesta are o înțelegere complexă a structurii tehnice, a performanței și a istoriei echipamentului cu probleme.

Mai mult decât atât, asistentul digital poate calcula nivelul de funcționare și eficiența echipamentului comparativ cu alte instrumente similare. El este capabil să ofere recomandări bazate pe date empirice tehnicianului care îi adresează întrebări.

Soluțiile AI încep să afecteze domeniul mentenanței predictive, fundamental diferit de cel al mentenanței preventive. În timp ce prima este bazată pe informații în timp real cu privire la performanța echipamentului, cea din urmă este declanșată în timp, de anumite evenimente și are ca rezultat munca programată și planificată. Mai mult, dacă cea din urmă recomandă înlocuirea unei părți, întreținerea predictivă poate sugera o înlocuire ulterioară, în funcție de starea actuală.

Acestea sunt principalele trei zone în care impactul inteligenței artificiale își face simțită prezența la nivelul soluțiilor ERP. Chiar dacă este important să menținem un echilibru în analiza influenței exercitate de către AI, ultimele dezvoltări ne fac încrezători în succesul acesteia. În prezent noile tehnologii nu afectează atât de mult mediul business din România, însă informarea cu privire la acestea rămâne importantă. Echipa Alfa Software are o responsabilitate față de clienții săi și de aceea privește întotdeauna spre viitor.

DEMO

Pin It on Pinterest