Statusul business-urilor mici și medii în 2019. Oportunități, zone de dezvoltare și amenințări

Statusul business-urilor mici și medii în 2019. Oportunități, zone de dezvoltare și amenințări

trenduri business 2019

Anul 2019 nu aduce schimbări majore în evoluția business-urilor mici și medii, ci accentuează și modifică trenduri începute acum câțiva ani. Desigur, chiar dacă fundamentele acestor trenduri sunt constante, există un flux permanent al modificărilor acestora. Fie că acestea din urmă sunt la nivel tehnologic, de marketing, economic sau determinate de politici publice, antreprenorii trebuie să fie atenți la toți acești factori externi care se adaugă proceselor interne.

În continuare, vom enumera elementele principale care influențează business-urile în anul curent, analizând oportunitățile de creștere pe baza acestora, dar și pericolele ridicate de ignorarea lor. În acest sens vom considera mai multe segmente de influență, discutând punctele principale din interiorul acestora.

A. Tehnologie și securitate

  1. Strângerea datelor și procesarea lor mai aproape de zona de creare prin creșterea IoT

Colectarea și analiza descentralizată a informațiilor definește termenul de edge computing. Atunci când luăm în considerare creșterea aplicațiilor IoT de-a lungul fiecărei industrii, acesta va avea cel mai mare impact în zona performanței și a fiabilității.

O infrastructură care e capabilă să asigure managementul unui număr mare de dispozitive care emit și consumă cantități considerabile de date devine esențială. Edge computing-ul acoperă această nevoie prin mutarea procesării informațiilor cât mai aproape de device, optimizând constant resursele utilizate în acest scop.

  1. Facilitarea operării Big Data

În anul 2019 observăm o continuare a trendului dezvoltării aplicațiilor de analiză a datelor ușor de utilizat. Altfel spus, se înregistrează o democratizare a informațiilor, aplicațiile create în acest scop devenind mai interactive, mai accesibile și mai ușor de utilizat de către analiștii de business, specialiștii IT și alți membri ai organizațiilor.

B. Experiența consumatorului

  1. Îndreptarea fiecărui departament spre consumator

O mentalitate care pune consumatorul pe primul loc este fundamental diferită de simpla angajare a unei persoane responsabilă de relația cu clienții sau de atribuirea exclusivă a acestei responsabilități unui departament de serviciu clienți.

În prezent, companiile trebuie să urmărească îmbunătățirea experienței consumatorului în tot ceea ce fac, începând de la angajare și dezvoltarea leadership-ului și ajungând la marketing, lanț de aprovizionare, infrastructură IT și design de produs.

  1. Prioritizarea relațiilor interumane în detrimentul tehnologiei

Chiar dacă tehnologia este într-o continuă dezvoltare, este necesar să înțelegem că inteligența artificială și analizele predictive nu vor înlocui în viitorul apropiat latura umană în livrarea experienței consumatorului.

Acestea fiind spuse, cele două elemente pot veni în ajutorul angajaților unei companii, oferindu-le acestora un mai bun acces la informație și dezvoltându-le abilitatea de aplicare a cunoștințelor. Algoritmii pot oferi doar o imagine de ansamblu a consumatorilor, tranzacțiile continuând să fie realizate pe baza construirii unor relații.

C. Marketing-ul și publicitatea

  1. Personalizarea continuă a marketing-ului

Imaginile standard, campaniile generice și call-to-action-urile impersonale încetează să mai atragă și să convingă consumatorii. Marketing-ul devine astfel din ce în ce mai customizat, iar trendul va continua de-a lungul anilor.

Pentru a atinge succesul, companiile vor fi nevoite să ofere conținut informativ și de calitate, direcționat spre consumator.

  1. Creșterea în autoritate a recenziilor

În prezent, review-urile utilizatorilor influențează decizia de cumpărare a mai mult de 95% din utilizatorii online. Mai mult decât atât, un procent de 90% dintre consumatori evită să achiziționeze produse online care nu dețin niciun review.

Treptat, recenziile vor deveni un mecanism central al atragerii cumpărătorilor, brand-urile construind forumuri în care aceștia pot să-și exprime opinia și lansând campanii de marketing inovative în acest scop.

D. Finanțele și modalitățile de plată

  1. Dezvoltarea industriei bancare

Industria bancară mondială trece în prezent prin modificări semnificative, iar începând cu anul acesta vom întâlni o disrupție radicală a modalităților de realizare a plăților online. Jucători mari din industrie cum ar fi Google, Facebook sau Amazon vor încerca să construiască servicii proprii de plată, ceea ce va afecta condițiile tranzacțiilor în acest mediu.

  1. Înmulțirea plăților online și creșterea în popularitate a banking-ului digital

Generațiile noi vor să aibă un control permanent asupra finanțelor personale, oricând și de oriunde, dorință ce nu este adaptabilă modelului tranzacțional tradițional. Se estimează că până anul viitor 2 miliarde de oameni vor folosi diferite sisteme de online banking, ceea ce afectează și dezvoltarea tehnologică în acest sector.

Pe scurt, începând cu 2019 vom observa o înlocuirea tot mai frecventă a portmoneului cu telefonul.

E. Relația angajator-angajat și locul de muncă modern

  1. Accentuarea direcției către munca de acasă/din deplasare

Angajații vor petrece mai puțin timp în birouri, acestea fiind înlocuite de munca de acasă. În acest context, companiile vor fi nevoite să găsească modalități alternative de diseminare a informației și de dezvoltare a colaborării între angajați.

Liderii de business vor trebui să regândească strategiile de comunicare pe baza dezvoltărilor tehnologice din acest domeniu și să asigure cooperarea eficientă la distanță.

  1. Prioritizarea stării de bine a angajaților

Organizațiile vor urmări creșterea nivelului de implicare a angajaților și a fericirii acestora, aspecte critice ale asigurării productivității acestora.

Mai mult, ele vor introduce constant noi metode de creștere a satisfacției lor, deoarece cele tradiționale (mărirea salariului, promovarea în funcție) nu mai sunt suficiente pentru angajatul modern.

DEMO

Pin It on Pinterest