Trenduri ale industriei ERP în 2020

Trenduri ale industriei ERP în 2020

erp 2020

La nivelul industriei ERP, anul 2019 a lansat noi direcții și a fundamentat dezvoltări recente precum: personalizarea, automatizarea, securitatea datelor și mobilitatea. Având în vedere că un procent de 70% dintre companii își propun să-și adapteze modelul de business transformării digitale, soluțiile ERP vor continua să reprezinte una dintre principalele zone de investiție ale acestora.

Sistemele ERP oferă posibilitatea unei companii de a organiza, analiza și utiliza date relevante și complexe cu ajutorul unei singure platforme. Deoarece ele reprezintă o componentă vitală a funcționării optime a unui business, este important să cunoaștem nu doar caracteristicile care le definesc în prezent, ci și perspectivele de viitor. În continuare, vom analiza câteva trenduri care vor defini industria ERP în anul 2020:

  1. Creșterea posibilității de personalizare a soluțiilor

În anul precedent am putut observa o preferință ridicată a business-urilor pentru soluții personalizate. Aceasta va continua în 2020, an în care utilizatorii sistemelor ERP se vor îndrepta spre software-uri adaptate industriei în care ei activează, pentru a limita necesitatea modificărilor și a asigura menținerea competitivității în piață.

Astfel, companiile vor ceda o parte din controlul pe care îl aveau asupra soluțiilor ERP în favoarea configurabilității, obținând astfel un sistem specializat, cu un efort redus. Aceasta va reduce și nevoia unei echipe IT dedicate strict managementului ERP-urilor. Mai mult decât atât, personalizarea așază soluțiile pe drumul dezvoltării tehnologice prin inteligență artificială (AI) și internetul lucrurilor (IoT).

  1. Accentuarea mobilității și a utilizării soluțiilor ERP pe diverse platforme

Treptat, desktop-ul devine o platformă a trecutului. Aflându-ne într-o eră a accesului instant la informație, în care activitatea unei companii este caracterizată de mobilitate, este important ca un sistem ERP să fie optimizat pe diverse dispozitive. Acest fapt permite accesul în timp real la informații relevante, asigurând și comunicarea neîntreruptă cu clienții. Atât aspectele legate de front-end, cât și cele back-end sunt accesibile acum pe dispozitive mobile cum ar fi smartphone-uri sau tablete.

Creșterea mobilității determină și creșterea productivității. De exemplu, angajații care lucrează în afara biroului sau a orelor standard au acces nelimitat la informații, ceea ce le permite oferirea unui suport mai buni pentru clienții existenți și atragerea mai ușoară a unor clienți noi. Mai mult decât atât, mobilitatea determină și un proces mai eficient de colectare a datelor. Firmele au posibilitatea de a înregistra informații cheie și atunci când operează de pe teren, evitând astfel și problemele de comunicare, care pot provoca scăderi ale productivității.

  1. Continuarea adoptării sistemelor cloud sau hibrid

În 2019 am putut observa o creștere în implementarea de către business-uri a sistemelor cloud, dar și un salt spectaculos a preferinței pentru cele hibrid. Acest trend este așteptat să continue în 2020, datorită avantajelor oferite, cum ar fi costul scăzut al infrastructurii, accesul ridicat, securitatea avansată și managementul optimizat.

Sistemele hibrid înregistrează și ele o evoluție majoră, 10% dintre companiile utilizându-le în prezent. Acest tip de soluții îmbină punctele forte ale tehnologiilor on-premise și cloud, acoperind astfel slăbiciunile fiecărora.

  1. Implementarea de către companiile mari a sistemelor ERP pe două niveluri

În anii precedenți, corporațiile obișnuiau să utilizeze un singur sistem ERP pentru toate locațiile lor, îndeplinind astfel doar procese de back-office. Această practică a dus însă la pierderi semnificative, deoarece soluțiile nu puteau fi adaptate nevoilor concrete.

În 2020, trendul implementării unui ERP pe două niveluri apare în forță. Companiile care dețin sedii în mai multe locații aleg cu precădere un astfel de sistem. Vorbim astfel de o aplicație de bază, care este utilizată la un nivel corporate și o soluție ERP adoptată de subsidiari și în locațiile regionale. Aceasta din urmă poate fi customizată și optimizată conform necesităților specifice, fiind conectată la cea dintâi.

  1. Oferirea în timp real a informațiilor relevante pentru business

Accesul în timp real la date oferă nenumărate beneficii companiilor, indiferent de industria în care ele activează. Câteva dintre acestea sunt creșterea preciziei rapoartelor, optimizarea operațiunilor de business și îmbunătățirea experienței clientului. De aceea, capacitatea sistemelor ERP de a oferi informații în timp real devine esențială.

O decizie inteligentă de business poate fi luată pe fundamentul datelor exacte, obținute într-un timp scurt. Astfel, soluțiile ERP sunt construite astfel încât să acorde o mai mare atenție oferirii instrumentelor de obținere a informațiilor fiabile.

DEMO

Pin It on Pinterest