Trenduri care modifică lumea business-ului în 2018 - Blog Alfa Software

Trenduri care modifică lumea business-ului în 2018

Trenduri care modifică lumea business-ului în 2018

trenduri business

În anul 2017, am putut observa cum tehnologia afectează radical lumea business-ului, sporind eficiența afacerilor cu ajutorul inteligenței artificiale (AI), a Internetului lucrurilor (IoT) și machine learning-ului. Supraviețuirea și menținerea competitivității în acest context economic necesită adaptarea la noile trenduri, acestea păstrându-și relevanța și în 2018.

Având în vedere faptul că tehnologia avansează într-un ritm mai rapid decât ne-am așteptat, menținerea rutinei devine inacceptabilă. Pentru a nu întâmpina această situație, este necesar să fim informați cu privire la trendurile anului curent. De aceea, vom aborda în continuare cele mai importante schimbări din industrie, analizând pe scurt și impactul acestora.

  1. Inteligența artificială (AI), tehnologia machine learning (ML) și internetul lucrurilor (IoT) au un rol central și în 2018

Tehnologiile care au influențat economia internațională în anul 2017 revin în forță și în acest an și, mai mult decât atât, își consolidează dominația asupra segmentului business. Conform unui studiu al PricewaterhouseCoopers (PwC), un procent de 72% dintre liderii de business intervievați consideră că inteligenția artificială aduce un avantaj real proceselor de afaceri. În studiul de față aflăm și că majoritatea managerilor folosesc deocamdată această tehnologie pentru rezolvarea unor sarcini repetitive, cum ar fi stocarea actelor (82%) și înregistrarea programărilor (79%).

În timp ce companii cum ar fi Google, Microsoft și IBM utilizează și dezvoltă inteligența artificială, unii analiști condamnă natura mai puțin personalizată a proceselor de business odată cu intervenția AI-ului. Cu toate acestea, noua tehnologie este capabilă să îmbogățească interacțiunea umană prin reducerea sarcinilor repetitive din dreptul angajatilor și personalizarea serviciilor oferite clienților. Altfel spus, eliminarea treptată a acestora lasă loc creativității.

Creșterea utilizării inteligenței artificiale în aplicațiile de business permite obținerea unor analize predictive eficiente și îmbunătățește accesul la informație a companiilor din diferite nișe de activitate. Business-urile vor trebui însă să-și revizuiască sistemele ERP, pentru a crea un fundament de integrare mai bun cu tehnologia AI. Creșterea volumului de date disponibile la nivelul unei firme, colectate în special prin AI, sporește eficiența firmei.

  1. Integrarea inteligenței augmentate

Nu doar inteligența artificială are un efect disruptiv asupra mediului economic, ci și inteligența augmentată, care urmărește aplicarea inteligenței artificiale prin dezvoltarea interacțiunii dintre om și mașină. Acest efort vizează mai multe industrii, iar dintre acestea vom menționa două:

  • Auto: cei care muncesc în liniile de asamblare se bazează pe tehnologiile inteligenței artificiale și pe cele ale roboticii pentru a ține pasul cu cererea ridicată. Aceste schimbări au determinat și scăderea prețului pentru consumatorul comun. 
  • Aeronautică: sistemul Watson, dezvoltat de IBM, pune bazele revoluției în această industrie. El notifică însoțitorii de zbor în cazul în care avionul are întârziere, le oferă o listă a pasagerilor care își vor pierde zborul și îi notifică asupra acțiunilor pe care pot să le urmeze după aterizare.

Inteligența augmentată reprezintă, pentru multe industrii, o parte esențială a activității lor. În acest stadiu, tehnologia nu este folosită pentru a înlocui angajații productivi, ci pentru a amplifica performanța.

  1. Creșterea semnificativă a automatizării

Creșterea automatizării este din ce în ce mai evidentă, procesul ajungând în mai multe  companii, în special de producție, începând cu anul 2018. Chiar dacă acesta nu va determina schimbări radicale într-un timp scurt, el poate ușura și eficientiza activitățile din diverse industrii. Automatizarea task-urilor care consumă mult timp permite concentrarea asupra imaginii de ansamblu.

Evoluția automatizării este alimentată de creșterile rapide ale anumitor segmente. Sub influența inteligenței artificiale și a machine learning, aceasta va schimba radical înțelegerea comună a muncii. Existența locurilor de muncă tradiționale este pusă acum sub semnul întrebării.

În piața americană, această mutație devine evidentă:

  • Pizza Hut a înlocuit ospătarii cu roboți capabil să preia comenzile și să proceseze plățile;
  • Walmart a folosit noile tehnologii pentru a înlocui 7 000 de contabili;
  • Foxconn, producători iPhone, au înlocui 6 000 de angajați cu asistenți automatizați.

Cu toate acestea, momentul în care toți vom fi înlocuiți de roboți este încă departe. Există numeroase sectoare de activitate în care factorul uman rămâne esențial. Mai mult decât atât, se schițează o mișcare puternică a susținerii resurselor umane în detrimentul profitului.

  1. Personalizarea și creșterea interactivității marketing-ului

După cum menționam anterior, există anumite domenii în care resursele umane ocupă o poziție importantă, unul dintre acestea fiind cel al marketing-ului. Caracterul său personalizat devine vital în 2018. Astfel, imaginile stock, campaniile generice și call to action-urile impersonale nu vor mai putea să convingă consumatorii. Succesul în acest domeniu ține de un conținut de calitate, adresat unor segmente specifice de piață.

Instrumentele moderne de marketing permit această personalizare. Un bun exemplu în acest sens este cel al email marketing-ului. Dacă el a reprezentat până acum un simplu mediu de transmitere a unui mesaj către un număr mare de persoane, începând cu acest an vom observa o concentrare asupra livrării mesajelor customizate.

Un catalist major al acestei schimbări îl reprezintă dezvoltarea tehnologiei de personalizare, în principal cea a segmentării click-urilor. Prin aceasta, userii care au dat click pe un link sau un buton vor fi adăugați automat pe o listă, în scopul utilizării ulterioare a adreselor. Customizarea email marketing-ului vine în sprijinul business-urilor mici, care dețin o varietate mare de produse a căror atractivitate este diferită pentru grupuri diverse de consumatori.

  1. Trecerea de la o economie a calității la una a experienței

În contextul digitializării și automatizării excesive, consumatorii caută să obțină experiențe inedite. Dacă până acum business-urile câștigau clienți datorită consistenței calității produselor, în prezent aceștia nu mai sunt atât de interesanți de acest aspect.

Ei doresc să experimenteze o conexiune emoțională și caută organizații cu care împărtășesc valori comune. Mai mult decât atât, ei își doresc ca un business să se conformeze rațiunii și emoțiilor lor. Urmăresc o narațiune a cărui fir epic să îi impresioneze, dar ceea ce caută cu adevărat este de fapt un sens.

Vestea bună este că, atât timp cât experiența și valorile există, consumatorii sunt dispuși să cheltuiască mai mulți bani. Desigur, calitatea rămâne importantă, dar ea nu mai reprezintă un mecanism de fidelizare. Ea este reinterpretată ca ceva dat, dar nu un aspect care merită o recompensă sau o recunoaștere. Atragerea clientului este posibilă acum prin urmărirea personalizării și a construirii experiențelor interactive.

În concluzie, anul 2018 împarte lumea business-ului pe două segmente: cel al automatizării și tehnologizării prin inovațiile introduse de inteligența artificială, Internet of Things și machine learning și cel al îmbunătățirii experienței consumatorului prin personalizarea serviciilor și a produselor oferite.

DEMO

Pin It on Pinterest