Pickingul din depozit (WMS) în funcție de rutele de transport – o opțiune eficientă pentru scăderea costurilor de livrare

wms erp

Alfa Software a dezvoltat un ansamblu de soluții integrate de Warehouse Management System (WMS) cu opțiune de picking (coletizare) și management al comenzilor și rutelor de transport. Scopul este acela de a optimiza livrarea mărfurilor către clienți.

Cum se realizează pickingul în cadrul unui WMS?

Pentru majoritatea companiilor de dimensiuni mari transportul mărfurilor e o parte importantă a activității și tocmai de aceea investițiile în capacitățile de transport sunt considerabile. În acest sens, companiile fie își crează propriului parc auto fie încheie contracte cu firme de transport specializate, cu ajutorul cărora realizează livrări de mărfuri către clienți.

În cazul unui flux mare de comenzi din partea clienților, gestionarea activității din depozit/WMS poate deveni o provocare, ASiS ERP își propune să gestioneze operațiunile de picking / coletizare din depozit și activitatea de transport printr-o soluție integrată care permite reducerea semnificativă a costurilor de livrare, optimizarea rutelor de transport și a gradului de încărcare a mijloacelor de transport .

Planificarea livrărilor către clienți se realizează în ASiS ERP, într-o fază inițială, prin intermediul unui Centralizator de comenzi de livrare. Deoarece în ASiS, comenzile de livrare sunt gestionate pe stări, Centralizatorul de comenzi de livrare reunește comenzile grupate pe articole pentru care trebuie pregatită marfa în depozit/WMS.

În cadrul Centralizatorului de comenzi de livrare, sunt practic pivotate informațiile din comenzi în funcție de articolele (produsele) comandate. Pentru fiecare articol/produs care se găsește în Centralizator sunt disponibile informații detaliate, precum: comenzile din care face parte, cantitatea totală comandată, termenele de livrare acceptate, agentul care a preluat comanda sau zona în care se găsesc clienții.
wms,erp
În cadrul Centralizatorului, se pot face filtrări avansate după oricare din informațiile de mai sus. Astfel articolele se pot filtra sau grupa după zone, agenții de vânzare, termen de livrare, etc. Gestionarul realizează filtrarea după unul sau mai multe criterii relevante. Cele mai multe companii utilizează Centralizatorul de livrare grupând articolele comandate pe zone. Pentru unele companii, termenul de livrare e esențial, căci orice livrare în afara lui, aduce cu sine penalizări; pentru aceste companii al doilea criteriu de filtrare poate fi zona. Alte companii au clienți de top, a căror comenzi sunt prioritare, iar la organizarea transportului pentru un astfel de client, pot fi onorate și comenzi de la clienții mai mici, dar care sunt în zona de interes.

Prin gruparea comenzilor de livrare, gestionarii obțin totaluri de cantități pe coduri de produs, greutatea totală a produselor fiind importantă pentru a putea fi repartizată în funcție de greutatea maximă admisă pe mijloacele de transport. De asemenea, în cadrul centralizatorului de comenzi de livrare, sistemul ERP realizează o comparație între cantitatea comandată dintr-un anumit produs și stocul existent (sau virtual – obținut prin descarcărea comenzilor marcate deja minus rezervări) în gestiunea depozitului/WMS sau eventual în alte locații. Există posibilitatea de rezervare a stocului în funcție de starea comenzii de livrare. Multe companii preferă rezervarea stocului în depozit pentru fiecare comandă la care se găsesc produsele pe stoc. Altele optează pentru rezervarea stocului în momentul în care comenzile se regăsesc în centralizatorul de transport. Pentru comenzile a căror stoc a fost rezervat se poate face coletizarea/ pregătirea de livrare (unu sau mai multe colete). Marfa se pune în colete de către un gestionar folosind ASiSmobile și scanând codul de bare al produsului sau codul GS1 ce contine informații extinse despre produs. La finalizarea pickingului se poate schimba starea comenzii în Bun de facturat/Gata de livrat.

Comenzile de livrare sunt corelate cu comenzile de transport

În dreptul fiecărei comenzi de livrare se pot aloca una sau mai multe comenzi de transport. De asemenea, pot fi grupate mai multe comenzi de livrare și lor li se pot aloca concomitent comenzi de transport. Dacă greutatea însumată a produselor dintr-o comandă de livrare depășește gradul de încărcare admis a unui mijloc de transport, atunci comanda de livrare va fi “spartă” automat pe mai multe transporturi. Daca în schimb, mijlocul de transport suportă o cantitate de produse mai mare decât cea dintr-o comandă, se vor asocia mai multe comenzi până la atingerea plafonului de greutate maximă.

Asocierea comenzilor de livrare cu cele de transport se realizează prin intermediul unui Centralizator de transport care ține cont de numeroși factori precum: mijloacele de transport disponibile (din parcul auto propriu sau a terților), greutatea maximă admisă a mașinilor, greutatea de transportat, etc. O dată încărcate mijloacele de transport cu produsele comandate de clienți, sistemul ERP emite automat documente de însoțire a mărfii – facturile sau avizele.

Transmite mai departe

Articole similare

EDI - ELECTRONIC DATA INTERCHANGE
Adu-ți mai aproape clienții cheie prin interfața EDI (electronic data interchange)
ASiS ERP interfațează cu sistemul EDI Sistemul integrat ASiS ERP utilizează sistemele EDI pentru a răspunde...
Citește mai mult →
erp distributie ASiS
Cum să controlezi activitățile de distribuție cu ajutorul unui ERP?
Companiile de distributie, indiferent că este vorba de produse alimentare sau nealimentare, se confruntă...
Citește mai mult →
erp retail
Metode eficiente de a crește vânzările și profitabilitatea cu ajutorul unui ERP
În ziua de azi, clienții sunt mai informați ca niciodată și au nenumarate opțiuni din care pot alege....
Citește mai mult →

Crește, eficientizează, inovează cu ASIS ERP

Lasă-ne datele tale și împreună începem să analizăm nevoile companiei tale.