Glissando
Simplificarea fluxului de vânzări
Descriere introductivă
Glissando folosește ASIS ERP pentru de a avea un control mai bun asupra vânzărilor de mărfuri, asupra stocurilor din magazine și a transferurilor din depozite, dar și pentru a ușura modalitatea de emitere și accesare a documentelor primare dedicate.
Glissando, companie de top în vânzarea și distribuția de pesticide, îngrășăminte și semințe, a ales ASiS ERP pentru a-și gestiona activitățile de vânzare și distribuție. Cu o cifră de afaceri de peste 25 milioane de EUR, Glissando deține în prezent 12 depozite regionale și 40 de magazine proprii, la nivel național.
Provocare
Dorința managementului Glissando era de a avea un control mai bun asupra vânzărilor de mărfuri, asupra stocurilor din magazine și transferurilor din depozite, dar și de a avea transparență și acces facil asupra documentelor contabile primare de la punctele de lucru din țară.
Soluția noastră
Pentru a răspunde provocărilor Glissando am implementat următoarele soluții:
Automatizarea și transparența documentelor primare
ASiS ERP este un sistem integrat de tip web-based ceea ce pentru Glissando a însemnat instalarea aplicațiilor ASiS pe serverul central și accesarea acestora printr-o conexiune securizată de Internet de la punctele de lucru din țară. Orice informație din sistem este accesibilă în timp real. Astfel documentele de vânzare emise automat la punctele de lucru pot fi vizualizate de la sediu instantaneu și dau efect imediat în contabilitatea companiei. Nu mai este necesară transmiterea fizică a acestora, proces care îngreuna desfășurarea activității și nu oferea managementului companiei o imagine fidelă asupra stocurilor, vânzărilor și performanțelor magazinelor.
De asemenea, managementul companiei a solicitat delimitarea accesului pentru fiecare utilizator pe operațiuni specifice. De exemplu, vânzătorii pot vedea stocul din gestiunea propriului magazin, dar pot vizualiza și stocul de la cel mai apropiat depozit și iniția o rezervare.
Transferul mărfurilor din depozit către magazin se face printr-o gestiune intermediară (cea a mijlocului de transport), iar în momentul sosirii mărfii la magazin, are loc confirmarea transferului în funcție de cantitatea recepționată. ASiS ERP a fost configurat astfel încât să permită inclusiv recepția parțială de marfă.
Automatizarea vânzării cu casă de marcat
Fluxul de vânzări a fost automatizat în toate magazinele Glissando prin integrarea unei liste de prețuri centralizate. S-au definit politici comune de discount și vânzare.