Cemacon
Creștere sustenabilă a vânzărilor
Cemacon folosește ASIS ERP pentru a susține strategia de vânzări, pentru a eficientiza managementul comenzilor și pentru a lua decizii strategice strategice cu date în timp real.
Descriere Introductivă
Cemacon deține cea mai nouă și modernă linie de produție pentru blocuri ceramice din România. Strategia de dezvoltare se concentrează pe creșterea constantă sau sustenabilă a cotei de piața și dezvoltarea de produse inovatoare care satisfac nevoile din ce în ce mai specifice ale clienților.
Provocare
Pentru a crește producția și cota de piața, Cemacon și-a dorit dezvoltarea rețelei de distribuitori și redefinirea modului de lucru cu aceștia. Procesele de comandă și livrare trebuie adaptate noilor realități (facturare electronică, situații în timp real). S-a dorit implementarea unei noi modalități de bonusare pentru a crește fidelizarea, dezvoltarea unei soluții de introducere și urmărire precisă a comenzilor și a facturării, împreună cu o îmbunătățire a sistemului de raportare pentru forța de vânzări.
Soluția noastră
Pentru a răspunde provocărilor și obiectivelor Cemacon am implementat următoarele soluții:
Automatizarea și eficientizarea fluxului de comenzi
Reprezentații de vânzări din întreaga țară au acces securizat la platformă pentru a introduce comenzile. O parte dintre clienții selectați au propriul acces unde își pot înregistra propriile comenzi. Toate informațiile sunt disponibile în timp real pentru a fi procesate de către personal.
Comenzile permit selectarea specificațiilor unice. Tipul de plată poate să fie în avans (parțial sau integral) sau la termen. Sunt generate automat facturile proforme și trimise pe mail clientului pentru fiecare comandă cu plată în avans
Pentru comenzile care sunt păstrate în custodia Cemacon pentru o perioadă de timp, evidența mărfii se ține și extrabilanțier, printr-un cont de clasa 8. Toate documentele de evidență contabilă sunt generate automat la livrarea către client.
Sistem automat de bonusare a distribuitorilor
A fost creată o funcționalitate independetă Cemacon – fluxul automat de comenzi este completat de un sistem automat de calculare și emitere facturi pentru bonusuri comerciale acordate distribuitorilor. Bonusurile se pot acorda în funcție de ploafoanele de sume, cantitățile pe sortimente de produse sau în funcție de criterii calitative. Atingerea pragurilor de sume și cantități este preluată automat de ASIS ERP, iar discount-urile se regăsesc automat pe facturile finale ca și poziție negativă distinctă.
Optimizarea transportului comenzilor
Se poate defini modalitatea în care se va face transportul. Clientul poate să aleagă să își transporte singur marfa sau poate cere personalului Cemacon să o realizeze. Costul transportului realizat de către Cemacon este estimat automat în funcție de județul de destinație, prețul pe Bursa de Transport etc. Proforma este generată automat și conține o poziție de transport. Dacă factura proformă este plătită, comanda se transmite automat departamentului de logistică, unde o persoană desemnată caută mijlocul de transport potrivit pe bursa specializată în funcție de cantitatea comandată și destinație.
Gestionarea eficientă a contractelor
Prețurile de vânzare și tarifele de transport sunt preluate automat din contracte sau listele de preț definite, iar în cazul plăților în avans sunt calculate și aplicate automat discount-uri financiare pe factură.
Provocare
Strategia de dezvoltare Cemacon necesită și o maximizare a eficienței liniilor de producție pentru a obține un randament cât mai ridicat și pentru a reduce timpii morți. Soluția trebuie să poată fi integrată cu toate sistemele digitale existente și să poată fi conectată cu toate utilajele de producție.
Soluția noastră
Producție ultra eficientă și conectată prin IoT
Toate utilajele și liniile de producție au fost conectate la ASIS ERP pentru a colecta date în timp real de la senzorii amplasați. Informațiile sunt transmise și apoi vizualizate în sistem pentru a crește eficiența tuturor proceselor de producție.
Inginerii și tehnicienii sunt alertați în timp real daca sunt identificate anomalii sau erori de funcționare, iar datele îi ajută să remedieze potențialele probleme înainte ca acestea să ducă la oprirea liniei de producție sau la scăderea randamentului.
Personalul poate vizualiza în timp real activitatea utilajelor, pot consulta capacitatea de producție, gradul de utilizare și pot programa intervențiile utilajelor. Intervențiile și mentenanța este automatizată – astfel responsabilii sunt notificați automat pentru fiecare utilaj în parte atunci când este necesară.
Producția este optimizată constant prin intermediul datelor primite în timp real. Se pot lua decizii de modificare a parametrilor sau de schimbări ale liniilor de producție pentru a crește eficiența.