Care e diferenta intre licentiere “On premises”, “Saas” si “Hosting”?

cloud computing

Una dintre multiplele opțiuni cu care se confruntă orice companie care doreste sa implementeze un sistem ERP se refera la modelul de implementare pe care il alege si la infrastructura hardware cu care porneste la drum.

Vă veți baza pe o implementare tradițională la domiciliu, cu server propriu? Găzduită de la distanță (hosting) sau implementată în cloud (Saas)?

Care este diferența dintre cele trei și cum ajunge sa decida o companie intre una din cele trei variante?

În primul rând, este important să va definiti concepte solide pentru fiecare tip de abordare a implementarii unui ERP:

Achizitionarea de licente ERP On-premise presupune un efort financiar consistent la inceputul implementarii deoarece toata investitia legata de licente, servere, hardware, mentenanta va fi facuta integral, de la inceput, de catre client. Acest tip de implementare va face responsabil pentru tot ceea ce este legat de funcționarea software-ului. Trebuie să achiziționați infrastructura de rețea, sa asigurati alimentarea permanenta cu energie electrică, serverele, sistemul de operare, software-ul bazei de date etc. Trebuie de asemenea sa aveti o echipa de specialisti care sa asigure functionarea si update-ul sistemului. Daca aveti deja o echipa de specialisti IT care poate nu e foarte competenta pe domeniul ERP, poate e necesar sa investiti inclusiv in instruirea ei.

 

In cazul hostingului, puteti sa achiziționați licențe ERP de la un furnizor, dar în loc să cumpărați toate componentele hardware și de infrastructură, puteti alege sa gazduiti solutia ERP la o terta parte/o firma specializata in infrastructura IT. Gestionarea infrastructurii se face de catre acea terta parte, care garanteaza functionarea solutiei la viteza dorita de dvs in intervalul orar indicat. In acest caz se merge pe externalizarea costurilor hardware si de mentenanta – nu e necesar sa aveti un departament IT in cadrul firmei. Dvs veti dețineți în continuare software-ul achiziționat.

Utilizând un model de abonament Software-as-a-Service (Cloud), nu trebuie să achiziționați licențele ERP sau echipamentele necesare. Singurul cost este o taxă lunara pentru serviciile cloud, care includ servere, rețele, mentenanta și licentele software oferite de furnizorul de cloud.

Decizia privind cele 3 optiuni depinde în mare măsură de starea companiei dvs. și de direcția pe care doriți ca organizația să o ia în viitor.

Dacă aveți deja infrastructura necesara și intenționați să o păstrați, ar putea fi logic să faceți o implementare locală.

Dacă aveți infrastructură IT, dar vă este dificil să o pastrati și poate nu aveti personal IT suficient, o soluție găzduită vă va permite să păstrați software-ul curent și licențele în timp ce utilizați serverele și rețelele altcuiva.

Dacă nu aveți nici infrastructură, nici banii sau dorința de a achiziționa orice (sau de a vă actualiza sistemele curente), norul (Saas) este solutia potrivita.

Pe termen lung, un abonament lunar ar putea fi solutia potrivita pentru o afacere nouă, deoarece este o taxă lunară previzibilă care include licentele, mentenanta, echipamentul si personalul specializat care sa asigure functionarea corecta a solutiei ERP. Aceasta varianta poate fi aleasa doar daca software-ul ERP functioneaza online.

 

 

Transmite mai departe

Articole similare

Modulul Ordine de deplasare in ASiS ERP: OCR-izare, automatizare, aplicatie mobila
Modulul Ordine de deplasare: OCR-izare, eficiență și control în deplasările angajaților cu ASiS ERP
Ce face modulul de gestionare a Ordinelor de deplasare din ASiS ERP?   Modulul de Ordine de deplasare...
Citește mai mult →
Andrei Pop, Delivery Manager Alfa Software
Agri-business: Interviurile Alfa Software - Andrei Pop despre implementarea Agrotex Carei
Agri-business: Implementare Agrotex Carei Andrei Pop este consultant de implementare în echipa Alfa Software...
Citește mai mult →
Declaratia 406 SAF-T | ASiS ERP
Declarația SAF-T: Alfa Software lansează o nouă funcționalitate în 2022, care permite generarea declarația SAF-T din sistemul ASiS ERP
Declarația SAF-T conține informații despre întreaga contabilitate a unei companii. Alfa Software, furnizor...
Citește mai mult →

Crește, eficientizează, inovează cu ASIS ERP

Lasă-ne datele tale și împreună începem să analizăm nevoile companiei tale.