Rankine și-a integrat portalul de vânzări online, rețeaua de magazine proprii și depozitele cu ajutorul ERP-ului ASiS
Firma Rankine este specializată pe comercializarea de produse de marochinărie, ceasuri de lux și bijuterii de argint originale. Înființată în anul 2000, Rankine acoperă teritoriul României printr-o rețea de 19 magazine proprii deschise în special în rețeaua Kaufland, dar și în alte centre comerciale.
Decizia de a implementa un ERP consacrat a coincis cu deschiderea companiei către comerțul online prin intermediul unui portal de vânzări online, dedicat publicului larg și a unui portal B2B (business to business) – pentru a prelua comenzile partenerilor.
Managementul Rankine a optat să transforme acest demers inovativ într-un veritabil succes prin integrarea portalurilor B2C și B2B cu o soluție informatică care să gestioneze integrat stocurile magazinelor și a depozitului central.
Una dintre provocările la care a răspuns ASiS a constituit-o interconectarea stocurilor la magazinele din toată țara cu cele de la depozitul central. Era necesar să se cunoască în permanență stocul pentru un anumit produs, indiferent de gestiunea în care se află, creându-se astfel posibilitatea de a gestiona corespunzător rezervările de produse făcute în baza comenzilor online și nu numai.
În cadrul portalului de e-commerce, clienții sunt notificați dacă produsele comandate se află pe stoc (la magazine sau depozit) și în cât timp pot fi livrate, în funcție de gestiunea în care se regăsesc ele și de timpul necesar livrării. Dacă nu se găsesc pe stoc, Rankine lansează comenzi de aprovizionare către furnizori, din ASiS ERP, iar portalul de e-commerce integrat oferă un timp de livrare ajustat cu această operație.
O altă provocare o constituia recepția de la furnizori a bijuteriilor din argint. Acestea necesitau cântărirea și înregistrarea lor în sistemul ERP în funcție de greutate. Soluția oferită de ASiS permite etichetarea lor prin coduri de bare și înregistrarea automată a bijuteriilor la cântărire direct în aplicația de Contabilitate și Gestiune.
ASiS ERP a reușit să răspundă cu succes tuturor cerințelor celor de la Rankine indiferent dacă vorbim de vânzare în magazin, online sau prin platforma dedicată partenerilor. Toate tranzacțiile se desfăsoară în timp real, existând o situație clară a stocurilor în orice moment al zilei. Pe baza rapoartelor din sistem, managementul Rankine își optimizează stocurile în funcție de vânzări și cunoaște profitabilitatea pentru fiecare canal dedicat vânzărilor.