Team Montage
Echipa Team Montage optimizează producția structurilor metalice prin implementarea eficientă a sistemului ASiS ERP.
Sistemul ASiS ERP este implementat în cadrul companiei Team Montage pentru a monitoriza procesul de producție a subansamblelor în hala de producție, precum și pentru a urmări desfășurarea și montajul acestora pe șantierele în aer liber.
Aprovizionarea, contabilitatea, salarizarea și gestionarea mijloacelor fixe sunt integrate într-un sistem unitar, furnizând managerilor date în timp real referitoare la profitabilitate, stadiul lucrărilor, termene și producție.
Descriere Introductivă
Din anul 2009, anul înființării, Team Montage s-a afirmat ca un antreprenor general specializat în construcții metalice, având o impresionantă capacitate de producție de 500 de tone pe lună. Team Montage furnizează servicii complete, inclusiv proiectare, fabricare, livrare și instalare a structurilor metalice și a componentelor de montaj destinate închiderilor perimetrale și acoperișurilor.
Compania deține ateliere proprii în Carcea, lângă Craiova, acesta fiind locul unde toate componentele sunt fabricate și pre-asamblate înainte de a fi livrate la beneficiar. Șantierele deschise de Team Montage pentru a construi facilități noi de producție vizează în special companii din domeniul automotive din țară și din străinătate.
Provocare
Team Montage a întâmpinat provocarea de a gestiona și monitoriza costurile pe proiectele în desfășurare și nu numai. Este esențial ca echipa companiei să asigure o gestionare fluidă și o vizibilitate corespunzătoare în toate etapele proiectelor, începând de la faza de ofertare și continuând cu producția și montarea acestor structuri metalice.
Soluția noastră
Pentru a răspunde obiectivelor Team Montage am implementat următoarele soluții:
Aprovizionare în timp util
Majoritatea necesarului pentru aprovizionare derivă din planificarea producției și din cererile formulate de gestionari. Folosim un sistem centralizat de comenzi pentru aprovizionare, de unde sunt inițiate comenzile către furnizori, iar respectarea termenelor din comenzi este monitorizată atent. Comenzile de aprovizionare sunt urmărite pe stări.
Gestiunea eficientă a depozitului
Urmărirea corectă a stocurilor de materii prime, materiale, produse finite este extrem de importantă pentru Team Montage. Pentru urmărirea lor pe fluxul de producție, evidența stocurilor este ținută în două unități de măsură (principală și secundară).
În funcție de un necesar de producție, sistemul ASiS ERP face o verificare a stocului de materiale. În cazul în care stocul este suficient, se eliberează materialele și automat se generează nota de transfer către gestiunea “Producție”. Dacă stocul nu este suficient, este generată automat o Comanda de aprovizionare și “lansarea în producție” se pune On Hold până la sosirea materialelor. În momentul sosirii materialelor, acestea o sa fie automat rezervate pe comanda de productie pusa anterior On Hold, urmând ca doar surplusul de stoc să intre în gestiunea “Depozit”.
Producție optimizată la capacitate maximă
În hala de producție sunt implementate sisteme POS cu ecrane tactile, unde este vizibilă planificarea zilnică a producției, iar raportarea în timp real a producției se realizează la nivel de subansamblu sau semifabricat.
Un subansamblu parcurge trei etape distincte în hala de producție: debitare, sablare și vopsire. În fiecare etapă, se monitorizează atât resursele alocate, cât și tipul de lucrări efectuate, asigurând astfel eficiență și o urmărire clară a pontajului și a calității. Sistemele POS sunt echipate și cu operațiuni de control CTC în fiecare din cele trei etape.
Rebuturile sunt monitorizate separat.
Monitorizarea operațiunilor de asamblare pe șantiere
Toate operațiunile de pe șantier sunt monitorizate cu ajutorul tabletelor sau smartphone-urilor pe care rulează sistemul ERP ASiS. În acest modul se colectează date pentru module precum Personal Salarizare (pontaj), Contabilitate/Postcalcul (achiziții) sau Gestiune/Financiar (cheltuieli).
Există o monitorizare strictă a subansamblelor transferate din depozit înspre șantier, cu confirmări stricte privind momentul sosirii, calitatea, constatări de la fața locului.
Pontajul de pe șantier poate fi monitorizat la nivel individual pentru fiecare angajat sau pentru subansamblele mai mari, oferind posibilitatea de a corecta aspecte specifice încă din faza de producție. Avansul montajului pe șantier este supervizat printr-un diagramă Gantt, care analizează resursele disponibile pentru proiect, inclusiv echipamentele și utilajele necesare, precum și timpul alocat pentru fiecare etapă.
În cadrul șantierului, echipamentele și sculele sunt monitorizate cu atenție. Sculele sunt asignate fiecărui angajat, iar inventarierea lor poate fi efectuată în orice moment. În ceea ce privește echipamentele, se primesc notificări prin email cu privire la termenul de valabilitate, stadiul reviziilor, și altele.
Gestionarea rebuturilor
Se reintroduc în depozit materialele rămase în urma prelucrării, cu evidențierea clară a dimensiunilor acestora, astfel încât să se poată urmări exact stocul avut în gestiune și ce anume se poate valorifica din el. În cazul in care materialele nu mai pot fi folosite, se mută direct într-o gestiune separată de deșeuri care are parte de un tratament special și care sunt predate mai departe unei firme de gestionare a deșeurilor.
Sistem performant de management al flotei de mașini și utilaje
Cu ajutorul ASiS ERP, se urmăresc cu strictețe cheltuielile pe mașini și utilaje astfel încât ele să se distribuie mai departe pe lucrări. Sunt preluate cheltuieli în mod automat din alimentări, rovignete, inspecții, asigurări sau foi de parcurs și sunt repartizate conform orelor lucrate pe un anumit proiect.
Reguli de salarizare personalizate
Există o diferență de acordare a salariilor în funcție de tipul de ore lucrate: în hală sau pe șantier. Orele suplimentare se transformă uneori în ore de recuperat.
Urmărirea și generarea diurnelor se face în baza pontajului de pe șantiere.
Operațiuni contabile automatizate
Pe partea contabilă, se lucrează automatizat cu producția în curs.
Toate documentele contabile de la furnizori sunt preluate automat în contabilitate prin interfațarea cu un sistem EDI.
Deconturile sunt urmărite în lei și valută, pe oameni.
Costuri ținute sub control
Se lucrează cu centre de cost. Costurile sunt obțiunte în mod automat utilizând datele din celellate module. Managementul beneficiază de rapoarte specifice care oferă posibilitatea de a descompune un cost și de a lărgi căutarea privind elementele care îl compun. E oferită astfel o imagine exhaustivă asupra activității, a șantierelor, etc.